Od 1. októbra prestane platiť výnimka zo zákona o cestnej premávke, podľa ktorej vodič vozidla s celkovou hmotnosťou do 2,8 tony môže zastaviť a stáť na okraji chodníka priľahlého k ceste, ak na ňom ostane voľná šírka 1,5 metra.
Nebezpečné státie vozidiel
Prezident Združenia cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia Pavol Piešťanský v tejto súvislosti upozornil, že okrem nebezpečného státia vozidiel existujú aj prípady krátkeho zastavovania zásobovacích vozidiel, ktoré privážajú potrebný tovar do rôznych prevádzok.
V bratislavskej Petržalke dajú zbohom parkovaniu na chodníkoch v ďalších dvoch zónach
„Tieto prevádzky však často v mestách nemajú ideálny prístup alebo vhodné podmienky na zastavenie vytvorené vodorovným alebo zvislým dopravným značením. Pretože v zákaze zastavenia a státia na chodníku nie je žiadnym spôsobom definovaná výnimka pre zásobovanie, hrozí, že na dobrý úmysel zabránenia nebezpečného parkovania doplatia práve potrební zásobovači tovarom,“ uviedol Piešťanský.
Státie zásobovacích vozidiel
Združenie preto vyzýva štátnu a mestskú políciu, aby riešili zastavovanie a státie zásobovacích vozidiel citlivo, z hľadiska bezpečnosti i zdravého rozumu.
Parkovanie na chodníkoch bude od októbra zakázané. Ako sú pripravené na zmeny samosprávy?
Zároveň žiada samosprávy prijať potrebné opatrenia v podobe značenia, aby zásobovacie vozidlá v mestách mohli bez problémov vykladať tovar a zásobovať prevádzky. „Dopravcovia nemôžu zase doplatiť na nekoncepčnú parkovaciu politiku v mestách,“ dodal Piešťanský.