Na výstavbe nového už sprevádzkovaného juhozápadného obchvatu Prešova na diaľnici D1 bolo doteraz prefinancovaných zo zdrojov Európskej únie celkovo vyše 236 miliónov eur.
„Finálne finančné opravy v súčasnosti nie sú známe, nakoľko ich uplatneniu predchádza riadne odborné posúdenie,“ informovala v piatok agentúru SITA vedúca oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) Eva Žgravčáková.
Juhozápadný obchvat Prešova skráti jazdu o takmer 19 minút, súčasťou je aj dvojkilometrový tunel
Zároveň potvrdila, že pôvodná celková zmluvná cena stavby úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh v objeme vyše 356 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty sa nemení a zostáva na pôvodnej vysúťaženej úrovni.
Projektu hrozí korekcia prostriedkov EÚ
Pri financovaní výstavby obchvatu Prešova na D1 podľa ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nom. Sme rodina) hrozí korekcia prostriedkov EÚ až do výšky sto percent. V takom prípade by náklady na tento projekt boli financované iba zo štátneho rozpočtu a použité európske peniaze by bolo potrebné vrátiť.
Diaľničiari finišujú s prácami na západnom obchvate Prešova, otvorený bude už o pár týždňov
Minister dopravy v odpovedi na otázku agentúry SITA nedávno hovoril o možnej korekcii európskych zdrojov EÚ pre pochybenia v tomto projekte v objeme cez dvesto miliónov eur.
Vykompenzovať budú musieť milióny
Výška korekcie by mala závisieť od rozhodnutia orgánu auditu, teda Ministerstva financií SR, a mohla by byť od 25 do 100 percent. „Ak orgán auditu udelí korekciu, ministerstvo financií nám bude musieť vykompenzovať 200, alebo 250 miliónov eur, ktoré chceme čerpať z eurofondov,“ povedal Doležal.
„Keďže ale audit ešte nie je ukončený, o možných výškach korekcií či pochybeniach v predmetnom projekte zatiaľ nejdeme informovať,“ zareagoval pre agentúru SITA tlačový odbor ministerstva financií.