Výber mýta v júli dosiahol viac ako 21 miliónov eur. SkyToll zaznamenal aj nárast priestupkov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Elektronické mýto, mýtna brána, mýtny systém
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    V júni uhradili dopravcovia na mýtnom celkom 21,3 mil. eur. Za celý prvý polrok tak výber mýtnych poplatkov za použitie vymedzených komunikácií na Slovensku presiahol sumu 128 mil. eur.

    V elektronickom mýtnom systéme spoločnosti SkyToll využívalo v júni vymedzené úseky ciest priemerne 30 853 vozidiel denne.

    Domácich vozidiel bolo viac

    Na výbere mýtnych poplatkov sa podieľali prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia necelými 49 %, ľahko cez 51 % mýtnych poplatkov uhradili prevádzkovatelia domácich vozidiel zo Slovenska.

    K 30. júnu 2024 vydal SkyToll dopravcom 285 tisíc palubných jednotiek, z ktorých 23 % bolo vydaných dopravcom zo Slovenska. Celkovo bolo pri zabezpečení výberu mýtnych poplatkov na Slovensku spracované v júni 46,8 milióna mýtnych transakcií.

    339 prípadov porušenia zákona

    Mobilné jednotky vynucovania riešili v júni na vymedzených úsekoch ciest 339 prípadov porušenia zákona o výbere mýta, čo predstavuje oproti máju nárast o desatinu. Najčastejšie sa v júni priestupkov dopúšťali vodiči vozidiel registrovaných v Poľsku – posádky vozidiel mobilnej kontroly s nimi riešili celkom 105 priestupkov.

    Najčastejším typom priestupku bolo tradične nesprávne nastavený počet náprav na palubnej jednotke, v dôsledku čoho bolo nesprávne účtované mýto. Tento typ priestupku zistila mobilná jednotka v 235 prípadoch. Odhalených bolo tiež 55 vozidiel, ktoré vôbec nemali inštalovanú povinnú palubnú jednotku.

    Ďalšie k téme

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
    Firmy a inštitúcie: SkyToll