V procese rekonštrukcie bratislavskej Hlavnej stanice sa analyzujú viaceré varianty riešenia, potvrdil Vallo

Hlavné mesto začalo v novembri minulého roka s druhou fázou rekonštrukcie okolia stanice a predstaničného námestia.
KORONVÍRUS: Čiastočný lockdown v Bratislave
Bratislavská Hlavná stanica. Foto: SITA/Jana Birošová

Memorandum o spolupráci

Hlavné mesto s Metropolitným inštitútom Bratislavy spolu s Ministerstvom dopravy a výstavby SR a ŽSR podpísali vo februári 2022 memorandum o spolupráci.

„Hľadáme riešenia, aby mohla byť vyhlásená urbanisticko-dopravno-architektonická súťaž na Hlavnú stanicu aj okolie,“ poznamenal Vallo s tým, že súťaž má navrhnúť budúcu podobu stanice vrátane samotnej budovy stanice a priľahlého areálu, ktoré vlastnia ŽSR, ako aj predstaničného námestia, ktoré je prevažne vo vlastníctve hlavného mesta.

Dlhý proces na niekoľko rokov

„Aktuálna kapacita, priestorové podmienky a dopravná napojenosť Hlavnej stanice sú nepostačujúce,“ upozornil primátor s tým, že potreby na zvýšenie kapacít budú do budúcna narastať, pričom musia zohľadňovať moderné štandardy, najmä čo sa týka šírky nástupíšť či prechodných koridorov.

Hlavné mesto začalo v novembri minulého roka s druhou fázou rekonštrukcie okolia stanice a predstaničného námestia. Komplexná rekonštrukcia Hlavnej stanice však je podľa mesta dlhý proces, ktorý bude trvať niekoľko rokov.

Viac k osobe: Matúš Vallo
Firmy a inštitúcie: MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRMIB Metropolitný inštitút BratislavyÚtvar hodnoty za peniaze (ÚHP)ŽSR Železnice Slovenskej republiky