Investícia má byť financovaná z Plánu obnovy a odolnosti SR mimo hlavných míľnikov s dokončením do roku 2026, projekt by mal byť v plnej prevádzke od roku 2027.
Likvidácia elektrárne A1 pritom prebieha stále. Náklady hradia všetci spotrebitelia elektriny v konečných cenách elektriny vo forme odvodu do Národného jadrového fondu.
Pokračujúce prehlbovanie jej strát zapríčinilo, že k 31. marcu štátna poisťovňa už vykazovala záporné vlastné imanie v hodnote 8,8 milióna eur.
Dozorná rada VšZP vypracovala podklady a navrhla kroky pre zavedenie ozdravných opatrení na základe pokynu ministra zdravotníctva SR Michala Palkoviča.
Výsledky auditu sú podľa riaditeľa ZSSK príležitosťou zvyšovať konkurencieschopnosť, ktorá bude kľúčová vzhľadom na blížiacu sa povinnú liberalizáciu železničnej dopravy po roku 2030.
„Z celkového počtu 211 úsekov, ktoré polícia vyhodnotila za posledných päť rokov aspoň raz ako nehodové, bude radarom vybavených iba 71,“ vysvetlil ÚHP.
Analytická inštitúcia v súvislosti s medializovanými informáciami o železničnej infraštruktúre uviedla, že na zlý stav tratí poukázala v audite Železníc SR už v roku 2019.