V Ivanke pri Dunaji (okr. Senec) v utorok pribudlo nové záchytné parkovisko za 1,7 milióna eur. Na dvoch samostatných parkovacích plochách pri železničnej stanici môžu vodiči využívať 150 parkovacích miest, ďalších 80 miest je určených pre cyklistov.
“Veľmi sa teším, že dnes otvárame v kraji nové záchytné parkovisko. Nedávno sme takto otvorili záchytné parkoviská i prestupné terminály vo Svätom Jure, v Pezinku, Šenkviciach a v Malackách,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraj Droba a dodal, že systém Park&Ride, teda zaparkuj a cestuj, predstavuje efektívny nástroj na zatraktívnenie verejnej osobnej dopravy.
Plánujú aj ďalšie parkoviská
Parkovisko v Ivanke pri Dunaji je oplotené, spevnené, pripravené pre zariadenia na kontrolu vstupu, bude vybavené informačným systémom o odchode vlakov, informáciami o aktuálnom stave dopravy v cieľovom bode cesty (Bratislava), osvetlené a vybavené kamerami.
Zhotoviteľom stavby je spoločnosť Metrostav, celková cena diela je 1,7 milióna eur bez DPH. Projekt je spolufinancovaný z fondov Európskej únie z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Problémy na cestnom moste v Hlohovci pretrvávajú, vyriešil by ich obchvat mesta
Investorom sú Železnice Slovenskej republiky. Ďalšie záchytné parkoviská financované z eurofondov sú plánované v Nových Košariskách a Zohore.
Téma dopravy je kľúčovou pre celý Bratislavský kraj. „Počas bežného pracovného dňa prichádza do Bratislavy denne viac ako 130-tisíc cestujúcich, pričom za posledné roky evidujeme rastúci trend. K zhoršeniu situácie prispel aj rastúci podiel individuálnej automobilovej dopravy a klesajúci podiel verejnej osobnej dopravy. Výsledkom sú dopravné kolóny, znečistené ovzdušia či hluk,“ uviedol kraj.
Kraj chce byť nápomocný
“Ak chceme tento trend zvrátiť, bez podpory verejnej osobnej dopravy to jednoducho nepôjde. Nehovoriac o tom, že verejná doprava je v porovnaní s individuálnou výrazne ekologickejšia a je to trvalo udržateľná forma mobility. Ak má byť ale konkurencieschopná voči autám, musí byť kvalitná, spoľahlivá a rýchlejšia,” doplnil Droba.
“Verím, že táto investícia je prvou z mnohých, ktoré prispejú k zlepšeniu dopravnej situácie nielen v obci Ivanka pri Dunaji, ale v celom okrese Senec. Okrem výstavby ďalších záchytných parkovísk považujem za najdôležitejší projekt železničnej infraštruktúry celkové navýšenie kapacity trate Bratislava – Senec, tak, ako je to zadefinované v Pláne udržateľnej mobility Bratislavského kraja,” uviedol Droba.
Bratislava získala stavebné povolenie na realizáciu druhej etapy električkovej trate do Petržalky
Kraj chce byť do budúcna nápomocný pri realizácií podobných projektov, či už pôjde o budovanie železničných zastávok, prestupných terminálov, záchytných parkovísk a ďalších projektov v oblasti dopravy.
„Tým chce župa prispieť k trvalo udržateľnému miestnemu rozvoju, regionálnej mobilite a prístupu k hlavným službám pre všetkých obyvateľov kraja,“ dodáva BSK.