Bratislavské Nové Mesto rozšírilo reguláciu parkovania v zóne NM1 o lokalitu Pokrok. Tá sa rozprestiera od Račianskeho mýta po Výskumný ústav zváračský a medzi Račianskou a Pionierskou ulicou. Regulácia parkovania PAAS v tejto lokalite je platná od stredy 6. decembra. Ako informovala hovorkyňa Nového Mesta Jana Žjak, doposiaľ vydali viac ako 900 rezidentských kariet.
„Regulovanie parkovania prinesie do štvrte vyššiu bezpečnosť pre chodcov, upokojenie dopravy a zníženie hluku,“ poznamenala hovorkyňa s tým, že novým vyznačením parkovacích miest pribudlo 76 miest pre ZŤP a 1172 parkovacích boxov pre autá.
Viac voľných miest
„Okrem toho, celková dĺžka parkovacích pásov je cez 3300 metrov, čo vytvorilo miesto pre viac ako 600 áut,“ dodala s tým, že už počas prvého dňa bolo evidentne viac voľných parkovacích miest na Pokroku.
Bratislava pripravuje ďalšiu parkovaciu zónu PAAS. Kde pribudne?
„Kým doteraz sme boli svedkami výrazného nedostatku parkovacích miest pre obyvateľov Pokroku, parkovacia politika túto situáciu zlepšila takmer s okamžitým účinkom. Je však potrebné, aby si rezidenti z Pokroku požiadali o rezidentské parkovanie“ zdôraznil starostamestskej časti Matúš Čupka. Parkovanie v zóne NM1-Pokrok je spoplatnené v čase od 8:00 do 24:00 cez pracovné dni sadzbou 1,50 eura na hodinu.
Upozornenia formou lístkov
Pre nepriaznivé počasie v zóne Pokrok zostali nevyznačené posledné časti jednotlivých ulíc. Počas prechodného obdobia kontrolóri budú na vozidlá umiestňovať žlté lístky s nápisom Upozornenie na nesprávne parkovanie, ktoré však neznamenajú udelenie pokuty. Po uplynutí prechodného obdobia budú za neuhradené parkovanie na oknách vozidiel umiestnené oranžové lístky s nápisom Zaparkovali ste nesprávne.
Bratislava pripravuje regulovanú PAAS zónu aj v Karlovej Vsi, parkovacie miesta zatiaľ nevyznačili
„Zavedenie regulovaného parkovania prinieslo pre obyvateľov aj miesta pre mikromobilitu: vyhradený priestor na bicyklov, ale aj motoriek,“ uviedla Žjak s tým, že pribudli aj cik-cak čiary, ktorými sú vyznačené úseky so zákazom státia, ale umožňujú krátkodobé zastavenie.
Rezidentský parkovací systém funguje zatiaľ v šiestich mestských častiach Bratislavy, onedlho spustia ďalšiu zónu
Ako dodala, neskôr osadia aj 62 cyklostojanov. Zmena organizácie dopravy, ktorá je súčasťou novej regulácie parkovania priniesla aj zmeny jednosmerných ulíc v štvrti Pokrok. Napríklad na Kraskovej ulici sa rozšírili chodníky, automobily sú vysunuté viac do cesty a pribudli dve zúženia ako prvok upokojovania dopravy.