Dopravný podnik Bratislava (DPB) už najbližší víkend začne s druhou fázou modernizácie Vajnorskej radiály. Ako informuje hovorca DPB Jozef Vozár, súčasťou realizácie druhej fázy bude aj modernizácia technológie križovatky Vajnorská – Bojnická, na ktorej pribudne preferencia pre vozidlá MHD. Kompletne zmodernizovanú Vajnorskú radiálu by mali opäť spustiť do prevádzky ešte pred letom.
Projekt mieri do druhej fázy
Druhá fáza Projektu opravy električkovej trate a modernizácie zastávok v úseku Kuchajda – Zlaté Piesky prinesie nový koľajový zvršok na tie časti v úseku Depo Jurajov dvor – Zlaté Piesky, kde sa nezrealizoval počas prvej fázy. Zároveň popri celej radiále budú dokončovať práce na zastávkach, kde dobudujú mobiliár, prístrešky a nové farebné informačné tabule zobrazujúce odchody spojov v reálnom čase.
Vallo nie je spokojný s tempom prác na výstavbe električky do Petržalky. Nestačí nám to, povedal na kontrolnom dni (video+foto)
„Do realizácie sme v spolupráci s magistrátom zapracovali aj výmenu technológie v križovatke Vajnorská – Bojnická, ktorá po dokončení zaistí preferenciu pre vozidlá MHD a stane sa bezpečnejšou pre všetkých účastníkov cestnej premávky,“ priblížil hovorca. S prácami začnú od najbližšieho víkendu, keď budú električky v úseku Depo Jurajov dvor – Zlaté Piesky nahradené autobusmi.
„Táto výluka poskytne priestor pre vloženie koľajových spojok, vďaka ktorým budeme môcť zachovať premávku na celej Vajnorskej radiále v najbližších týždňoch,“ doplnil. Pre zabezpečenie premávky pristúpil DPB k unikátnemu riešeniu.
Obojsmerná premávka električiek
„V takmer sedemsto metrovom úseku medzi zastávkami Jurajov dvor a Vajnorská budú električky s cestujúcimi premávať obojsmerne po tej istej koľaji. Riadenie dopravy bude v jednokoľajnom úseku dynamické s preferenciou pre električky smerujúce do centra,“ poznamenal hovorca.
Po troch týždňoch premávku presmerujú už na novú koľaj a táto zmena si opäť vyžiada víkendovú výluku električiek v úseku Depo Jurajov dvor – Vajnorská. Následne bude po jednej koľaji premávať do konca marca. Súčasťou druhej fázy projektu je aj križovatka Vajnorská – Bojnická.
Výmena dopravnej signalizácie
Okrem výmeny koľajového zvršku zapracoval DPB v súčinnosti s dotknutými subjektmi do projektu aj stavebné úpravy umožňujúce výmenu technológie cestnej dopravnej signalizácie. Zároveň budú realizovať práce na vysokotlakovom plynovode, ktoré nebolo možné dokončiť počas prvej fázy.
Bratislava chystá ďalšiu parkovaciu zónu PAAS v Petržalke, obyvatelia k nej môžu podávať pripomienky.
„Tieto stavebné úpravy si v apríli a v máji vyžiadajú kompletnú výluku električiek v celom dotknutom úseku Depo Jurajov dvor – Zlaté Piesky,“ vysvetlil hovorca. Premávku v úseku Depo Jurajov dvor – Zlaté Piesky zabezpečí náhradná autobusová linka X4.
Kompromisné riešenie
„Oproti prvej fáze na jeseň 2023 ide o kratší úsek, premávka električiek v úseku Kuchajda – Depo Jurajov dvor zostane zachovaná,“ konštatuje DPB s tým, že úplná výluka električiek predstavuje kompromisné riešenie, ktoré umožní zrýchliť tempo prác aj na zvyšnej časti rekonštruovaného úseku, a preto budú môcť obnoviť premávku električiek už na konci mája.
Do konca júna 2024 ešte budú realizovať dokončovacie práce. Projekt je realizovaný vďaka nenávratnému finančnému príspevku z eurofondov z Operačného programu integrovaná infraštruktúra.