Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) preveruje verejnú súťaž Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu traťového úseku Poprad Tatry – Vydrník.
Navýšenie o 130 miliónov eur
Ako informoval v utorok na svojom portáli, o postupe železničiarov na základe námietok proti vylúčeniu z tendra má rozhodnúť do 12. júna.
Úrad začal konanie o preskúmaní úkonov kontrolovaného, teda ŽSR, ešte 4. mája, pričom na rozhodnutie má tridsať dní od doručenia dokumentácie verejného obstarávania.
Železnice vyhodnotili ponuky 26. mája a za úspešného uchádzača vybrali Združenie pod Dubinou so spoločnosťami TSS Grade, a. s., a Doprastav, a. s.
Železnice vybrali zhotoviteľa na obnovu trate Poprad Tatry - Vydrník, suma je však vyššia o viac ako 130 miliónov eur
Tie navrhli realizovať zákazku za najnižšiu cenu takmer 369 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), oproti pôvodným odhadovaným nákladom v objeme 238,5 milióna eur je vyššia o viac ako 130 miliónov eur, alebo zhruba o 55 %.
Posúdenie podmienok
Pôvodnú predpokladanú cenu skoro za 221 miliónov eur bez dane železnice predtým zvýšili o 17,6 milióna eur. Združenie Vydrník v zložení Eurovia CS, a. s., Strabag, s.r.o., OHLA ŽS, a. s., a AŽD Praha, s.r.o., ponúklo cenu zhruba 385 miliónov eur a združenie spoločností Budimex, S.A., a Váhostav-SK, a. s., 425,6 milióna eur bez DPH.
ŽSR v informácii o vyhodnotení ponúk zverejnili aj výsledok posúdenia splnenia podmienok účasti u úspešného uchádzača, vrátane finančného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti a iných podmienok.
Neinformovali o vylúčení nejakého uchádzača. Tender na modernizáciu úseku Poprad Tatry – Vydrník vyhlásili vlani koncom júla ako časť plánovanej rekonštrukcie úseku Poprad Tatry – Krompachy v rámci postupnej modernizácie železničnej trate Žilina – Košice.