Americká spoločnosť Uber, ktorá podniká v alternatívnej taxislužbe, súhlasila, že v Austrálii zaplatí pokutu 26 miliónov austrálskych dolárov za zavádzanie zákazníkov.
Firma totiž zákazníkov dlhodobo nepravdivo varovala, že budú musieť pravdepodobne uhradiť storno poplatok, ak zrušia svoju objednávku. Okrem toho nadhodnocovala odhady cien porovnateľných taxislužieb.
Uber zákazníkov zavádzal
Firma Uber priznala, že porušila austrálsky zákon na ochranu spotrebiteľov nepravdivými alebo zavádzajúcimi tvrdeniami vo svojej aplikácii, uviedla vo vyhlásení Austrálska komisia pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľov.
Uber sa už priblížil k predpandemickej úrovni, počet prepráv pasažierov im stúpol o 23 percent
Prinajmenšom od decembra 2017 do septembra 2021 dostali viac ako dva milióny zákazníkov v Austrálii, ktorí chceli zrušiť zavolanie taxislužby Uberu do piatich minút od objednávky, upozornenie: „Pravdepodobne vám bude účtovaný malý poplatok, pretože vodič je už na ceste“.
Taxislužba zaplatí miliónovú pokutu
„Uber priznáva, že niekoľko rokov zavádzal austrálskych zákazníkov a mohol spôsobiť, že niektorí z nich sa rozhodli nerušiť svoju jazdu po tom, ako dostali upozornenie,“ konštatovala predsedníčka komisie Gina Cass-Gottliebová.
Uber prezradil ambiciózny cieľ, do roku 2040 majú celú flotilu taxíkov tvoriť elektromobily
Firma Uber sa vyjadrila, že s komisiou spolupracuje a urobila na svojej platforme zmeny. Uber a komisia sa dohodli, že požiadajú austrálsky federálny súd, aby firme uložil pokutu v sume 26 miliónov austrálskych dolárov.