Tatranská ozubnicová trať v úseku medzi Štrbou a Štrbským Plesom v hodnote 18,58 milióna eur bude čoskoro hotová.
Informovalo o tom ministerstvo dopravy a výstavby prostredníctvom sociálnych sietí s tým, že práce na projekte sa začali ešte 6. júna 2020 a aktuálne sa projekt dokončenia rekonštrukcie ozubnicovej trate blíži ku koncu.
Švajčiarske električky
Na trati budú premávať podľa rezortu nové električky zo Švajčiarska. Od 21. júna je „zubačka“ v skúšobnej prevádzke a momentálne na nej prebiehajú záťažové testy, skúšky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Okrem toho sa udeľujú už aj povolenia od príslušných úradov. Následne bude ozubnicová železnica opäť pripravená privítať domácich, ale aj turistov.
Obnova ozubnicovej železnice medzi Štrbou a Štrbským Plesom finišuje, nasleduje skúšobná prevádzka
Projekt financujú Železnice SR (ŽSR) z vlastných zdrojov. Práce na obnove trate mali pôvodne trvať do 6. februára. Termín ukončenia ale posunuli, keďže práce komplikovalo počasie aj náročný terén. Okrem trate prešla rekonštrukciou železničná stanica ozubnicovej železnice Štrba, Štrbské Pleso a zastávka Tatranský Lieskovec.
Spojenie s Popradom
Obnovené je aj osvetlenie nástupíšť, podlaha v hale stanice Štrba, priechody pre chodcov či oporné múry. Práce pre ŽSR zabezpečuje Združenie ozubnica Štrba – Štrbské Pleso, ktoré tvoria firmy Strabag a Swietelsky-Slovakia.
Po obnovenom úseku trate bude premávať päť nových vlakov, ozubnicovo-adhéznych elektrických jednotiek. ZSSK prostredníctvom nich zabezpečí obyvateľom z tatranských obcí i turistom spojenie s Popradom.