Správna rada Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) už vybrala kandidáta na nového generálneho riaditeľa spoločnosti a v utorok ho má navrhnúť na vymenovanie poverenému ministrovi dopravy Pavlovi Lančaričovi.
Štyria kandidáti
ŽSR zatiaľ nezverejnili, kto je vybraným kandidátom. Podľa informácií agentúry SITA členovia správnej rady štátneho operátora železničnej infraštruktúry v pondelok hlasovali o kandidátovi na základe výsledkov výberového konania zo štvrtka minulého týždňa.
Prihlásili sa doňho štyria uchádzači – Peter Blaho, Václav Nebeský, Radoslav Štefánek a Miroslav Zlatohlávek. Prví traja sa po písomných testoch zúčastnili aj na ústnom vypočutí.
Terajší generálny riaditeľ ŽSR Miroslav Havrila, ktorý je vo funkcii od apríla 2020, sa v júli rozhodol skončiť na vlastnú žiadosť. Počká na svojho nástupcu, ktorý vzíde z výberového konania.
Možný konflikt záujmov
V médiách sa v súvislosti s výberom nového generálneho riaditeľa železníc spomínal možný konflikt záujmov jedného z uchádzačov.
Štefánka mal do funkcie na čele ŽSR krátko pred predčasnými voľbami pretláčať minister dopravy. Podľa portálu Televízie TA3 ministrov príbuzný Roman Götzl krátko pred vymenovaním úradníckej vlády vstúpil do firmy Railcon spolu s manželkou Štefánka.
Železničnú dopravu na úseku medzi Levicami a Podhájskou čakajú rekonštrukčné práce, viaceré vlaky nahradia autobusy
Toho mala Správna rada ŽSR odmietnuť pre možný konflikt záujmov, no do výberového konania sa opäť prihlásil. Podľa Obchodného registra SR Götzl a Štefánková už vo firme nie sú spoločníkmi a od júna ani konateľmi.
Podmienky pre nového šéfa
Blaho je riaditeľ Ústredného inštitútu vzdelávania a psychológie ŽSR, Nebeský bol riaditeľom Českých dráh, Štefánek je spoločníkom a donedávna bol konateľom firiem Korvo a Yrien, Zlatohlávek je radový zamestnanec ŽSR.
Železnice opäť varujú cestujúcich pred výlukami, obmedzená bude doprava na trati v okolí Margecian a Gelnice
Nový šéf železníc by mal byť skúseným manažérom s minimálne päťročnou praxou v riadiacich funkciách a s odbornou praxou v oblasti železničnej infraštruktúry alebo železničnej dopravy.
Podmienkou je aj prax s priamym alebo projektovým riadením spoločnosti s minimálne 100 zamestnancami alebo minimálnym obratom 10 miliónov eur ročne. Samozrejmosťou je znalosť aspoň jedného svetového cudzieho jazyka.
Agentúra SITA osloví Ministerstvo dopravy SR.