Súčasťou budovania diaľničného úseku D1 Hubová – Ivachnová bude aj výstavba vratných vetiev pre nákladnú dopravu, ktorá tak nebude zaťažovať mesto Ružomberok. V spoločne podpísanom memorande sa na tom počas štvrtkového kontrolného výjazdu po diaľničných stavbách dohodli minister dopravy Andrej Doležal s ružomberským primátorom Igorom Čomborom.
Kľúčový pre obyvateľov Ružomberka
Minister Doležal vníma rozostavaný diaľničný úsek Hubová – Ivachnová ako kľúčový nielen pre ministerstvo dopravy, ale aj pre obyvateľov Ružomberka.
„Obsahom podpísaného memoranda o spolupráci je predovšetkým to, aby sme umožnili zjazd nákladnej dopravy vratnými vetvami medzi Ružomberkom a Ivachnovou tak, aby nákladná doprava nezaťažovala mesto Ružomberok. V opačnom prípade by celý diaľničný obchvat Ružomberka nič neriešil, pretože nákladné vozidlá by naďalej pokračovali v jazde cez mesto,“ vyhlásil Doležal, podľa ktorého investíciu za približne 3 milióny eur bude mať v réžii NDS.
Rozhorčený minister žiada hĺbkový audit v NDS, privádzač do Žiliny sa zrejme poriadne predraží
Témou rokovania na ružomberskej radnici bola výstavba dopravnej infraštruktúry v regióne. Za účasti generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraja Tlapu sa hovorilo o dostavbe dôležitých úsekov diaľnice D1 Hubová – Ivachnová a Turany – Hubová.
Výstavba trvá výrazne dlhšie
„Výstavba a príprava týchto úsekov trvá výrazne dlhšie ako sa pôvodne očakávalo. Dopad predĺženia tejto výstavby výrazne pociťujú obyvatelia dolného Liptova. Práve to bol dôvod, prečo v minulosti vznikali výrazné rozpory a nedorozumenia medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a Ružomberkom, či verejnosťou,“ zhodnotil aktuálnu situáciu primátor Čombor.
Doležal vníma Žilinu ako dôležitý dopravný uzol, v roku 2020 by mali dokončiť úseky diaľnic D1 a D3
Diaľničný úsek D1 Hubová – Ivachnová má takmer 15 kilometrov a jeho súčasťou je dvojkilometrový tunel Čebrať. Výstavba začala v roku 2014 a podľa NDS by mala byť stavba odovzdaná do užívania v polovici roka 2022.-
Motoristom ušetrí diaľnica, ktorá zo severnej strany obchádza Ružomberok, až 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste I. triedy.