Rekonštrukcia Cesty slobody pokračuje podľa harmonogramu, 80 percent prác by malo byť ukončených v tomto roku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rekonštrukcia, oprava cesty
Rekonštrukcia Cesty slobody Foto: www.facebook.com

Na 40 až 70 percent sú rozpracované jednotlivé úseky rekonštrukcie Cesty slobody vo Vysokých Tatrách, pričom práce pokračujú podľa harmonogramu. Informoval o tom médiá riaditeľ projektu Jozef Fabian.

Ešte počas minulého týždňa bolo na dôležitej tatranskej ceste rozmiestnených sedemnásť semaforov a na pätnástich miestach sa nachádzali doplnkové dopravné značenia, ako je prednosť protiidúcich vozidiel.

Tento počet sa však podľa Fabiana v závislosti od prác operatívne mení.

Kyvadlová doprava na Bielu vodu

Na všetkých úsekoch Cesty slobody je podľa riaditeľa projektu vysoká rozpracovanosť. K minulému štvrtku bola zhruba 40-percentná. „Na úseku zo Smokovca po Tatranské Matliare predstavuje cez 60 percent a na poslednom, teda od Matliarov po križovatku I/66 sme skoro na 70 percentách,“ zbilancoval.

Riaditeľ Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja ešte počas kontrolného dňa začiatkom júna uviedol, že 80 percent prác na 43 kilometrovom úseku by malo byť ukončených ešte v tomto roku. Práve rekonštrukcia viedla aj k zriadeniu bezplatného záchytného parkoviska v Tatranskej Lomnici na mieste bývalého Eurocampu.

Súčasne tam Prešovský samosprávny kraj zaviedol kyvadlovú dopravu na Bielu vodu.

Zákaz parkovania

Od pondelka totiž na ceste od Tatranských Matliarov po Kežmarské žľaby, vrátane Bielej vody, platia nové dopravné predpisy. Kým vodiči doteraz parkovali na samotnom parkovisku na Bielej vode a rovnako aj popri ceste, osadenie zvodidiel státie áut pri hlavnej ceste obmedzilo.

Na zákaz parkovania pri nej upozornia vodičov aj dopravné značky. Tamojšie parkovisko naďalej ponúkne 80 parkovacích miest, novozriadené záchytné parkovisko má kapacitu zhruba 450 áut. S prácami na ceste II/537 spájajúcej časti Vysokých Tatier od Podbanského po Tatranskú Kotlinu začali ešte vlani v júni, ide na ne približne 42 miliónov eur. S celým projektom by chceli skončiť do letnej sezóny 2024.

Projekt financuje Prešovský samosprávny kraj z Integrovaného regionálneho operačného programu. Práce sa týkajú úsekov Podbanské – Pavúčia dolina, Tatranské Matliare – križovatka s cestou I/66, Pavúčia dolina – križovatka s cestou II/538, križovatka s cestou II/538 – Batizovský potok, Batizovský potok – Starý Smokovec a Starý Smokovec – Tatranské Matliare. Ďalšou časťou sú práce na mostoch a oporných múroch.

Cieľom je zlepšenie stavebno-technického stavu cestnej siete s dopadom na zlepšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Rekonštrukcia zahŕňa okrem úpravy vozovky aj opravu 26 mostov, vybudovanie štyroch odpočívadiel, jednej poloestakády, oporných a zárubných múrov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie PSK Prešovský samosprávny kraj (VÚC)Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja