Výstavba prvej časti severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 v dĺžke 4,3 kilometra a v plnom profile napreduje podľa plánu. Vo vyše kilometrovom tuneli Bikoš je už úplne dokončený náter ostenia, chodníky aj vozovka.
Pokračujú ešte práce na technológii tunela. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v piatok tiež potvrdila, že prvú etapu prešovského obchvatu na R4 plánuje motoristom odovzdať do užívania podľa plánu v lete tohto roka.
Práce na mostoch
Aktuálne na mostoch realizujú nosné konštrukcie a rímsy a na samotnej rýchlostnej ceste budujú kanalizáciu a kladú podkladové a asfaltové vrstvy vozovky.
Obchvat Plavnice by mal byť hotový v polovici tohto roka, sľubujú štátni cestári
„V najbližšom období budeme ešte pokračovať v realizácii nosných konštrukcií mostov a podľa postupu prác aj v dokončovaní vrstiev vozoviek. V tuneli sa okrem technológií budú realizovať aj dokončovacie práce na konečných terénnych úpravách na južnom a severnom portáli,“ priblížila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Okrem toho už priebežne pokračujú aj preberacie a kolaudačné konania jednotlivých stavebných objektov.
Navýšenie ceny
Prvá etapa severného obchvatu Prešova na R4 je vo výstavbe od leta 2019, ukončenie prác je plánované v júli 2023. Zhotoviteľom je združenie stavebných spoločností Váhostav – SK, a. s., a TuCon, a. s. Pôvodná zmluvná cena výstavby vo výške 142,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) odvtedy priebežne vzrástla zatiaľ na viac ako 146 miliónov eur bez DPH.
Dopravu medzi Lipanmi a Prešovom posilní nový ranný spoj, vlaky budú premávať v polhodinovom intervale
Dôvodom nateraz posledného navýšenia ceny takmer o 700-tisíc eur boli dodatočné práce na objektoch stavby. Súčasťou tohto úseku R4 bude deväť mostov, tunel Bikoš dlhý 1 150 metrov, po odovzdaní cesty do prevádzky ušetria motoristi približne desať minút. Predpokladaná intenzita dopravy je 15-tisíc vozidiel denne.