V súvislosti s výstavbou predĺženia električkovej trate do bratislavskej Petržalky vzniká na Kutlíkovej ulici nové štvorprúdové cestné premostenie Chorvátskeho ramena. Ako uvádza na svojom webe Bratislavský samosprávny kraj (BSK), bude bezpečnejšie a logickejšie ako súčasné riešenie.
Základy nového mosta
„Práve teraz tu realizuje zhotoviteľ veľkopriemerové pilóty, ktoré budú súčasťou základov nového mosta,“ konštatuje BSK a tým, že bezprostredne po vyhotovení vrtu uložia betonársku výstuž a začnú s betonážou pilót.
Bratislavčania sa novej električkovej trate v Petržalke dočkajú v budúcom roku, eurofondy by nemali prepadnúť
Práce vykonávajú súčasne aj v ďalších úsekoch. „Za zastávkou Jungmannova odstraňujú násyp pôvodnej komunikácie a premostenia Chorvátskeho ramena na Rusovskej ceste, čomu predchádzalo zložité odstraňovanie pôvodných inžinierských sietí,“ približuje BSK s tým, že pokračujú tiež v prácach na mostných objektoch. Na moste pri Pápežskej lúke budú pokračovať s armovaním a betonážou podpier.
Jeden z najväčších projektov
Plynulo budú robiť aj zemné práce na násypoch pod električkovou traťou. Začnú tiež s prácami na stavebnej časti meniarní, ktoré budú slúžiť na napájanie trolejových vedení elektrickým prúdom.
Primátor Vallo už vie, kedy by mala začať premávať električka do Janíkovho dvora v Petržalke (foto)
Výstavba predĺženia električkovej trate od súčasnej konečnej zastávky Jungmannova po zastávku Janíkov dvor je jedným z najväčších dopravných projektov v Bratislave.
„Zásadnú zmenu v cestovaní prinesie 3,9 kilometra novej trate, ktorá rozšíri kapacitnú verejnú hromadnú dopravu naprieč Petržalkou a efektívnejšie prepojí najväčšie slovenské sídlisko s centrom mesta,“ uzatvára BSK.