Na stavbe juhozápadného obchvatu Prešova na diaľnici D1 dokončili vnútornú betonáž vo vyše dvojkilometrovom tuneli Prešov. Hotové sekundárne ostenie tunela predstavuje jeho finálnu železobetónovú úpravu. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) ako investor projektu v piatok informovala, že aktuálne v tuneli vykonávajú práce na položení obrubníkov a štrbinových žľabov, na jeseň začnú s betonážou vozovky v tuneli.
Na stavbe pracuje vyše 600 ľudí
„Výstavbu tunela má pod palcom 135 pracovníkov, celkovo na stavbe diaľničného úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh pracuje denne vyše šesťsto ľudí,“ uviedla vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
Primárne ostenie tunela stavbári realizovali ihneď po razení, keď na výstuž nastriekali betón a tak dočasne, na niekoľko týždňov, zabezpečili stabilitu výrubu. Ako definitívnu úpravu vybudovali sekundárne ostenie.
Spoločne s hydroizolačnou vložkou sa podľa diaľničiarov zaistí ochrana pred pôsobením vody po celú životnosť tunela.
Práce napredujú rýchlejšie
„Vďaka rýchlejšiemu postupu razenia bolo možné začať práce na sekundárnom ostení s dvojmesačným predstihom,“ priblížila Žgravčáková.
Výstavba prešovského obchvatu na D1 v dĺžke takmer osem kilometrov pokračuje podľa plánu. Stavebné práce na úseku so začiatkom v júni 2017 majú byť podľa zmluvy dokončené v júni 2021.
Zhotoviteľom stavby za zmluvnú cenu vyše 356 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty je združenie na čele so spoločnosťou Eurovia SK, a. s., Košice, ďalšími členmi sú Doprastav, a. s., a Metrostav, a. s., Praha.
Na tuneli vyrazili dve rúry
Tunel Prešov bude mať dve rúry v dĺžke 2244 metrov, s jednosmernou premávkou v každej rúre. Jeho súčasťou budú dva núdzové zálivy a osem priečnych prepojení, navrhovaná rýchlosť v tuneli je 100 kilometrov za hodinu.
„Okrem prác na tuneli Prešov napredujú aj práce na mostoch. Budujú sa podperné skruže mostoviek, betónujú sa nosné konštrukcie mostov a piliere,“ dodala Eva Žgravčáková z NDS.