Po roku s novým vedením sa popradská letecká spoločnosť dostala z mínusu. Kým vlani v septembri bol stav jej účtu spolu so záväzkami na úrovni mínus 662-tisíc eur, v súčasnosti je to 940-tisíc eur v pluse a letisko už má vysporiadané záväzky.
Valné zhromaždenie a nominant
Spoločnosť tiež investovala do opravy dráhy z vlastných zdrojov. Informovalo o tom popradské letisko na sociálnej sieti v čase, keď väčšina tamojších zamestnancov vstúpila do štrajkovej pohotovosti.
Jej dôvodom je podľa odborárov nesúhlas s termínom mimoriadneho valného zhromaždenia, ktoré sa uskutoční deň pred voľbami do Národnej rady SR, ani s nominantom vybraným do predstavenstva spoločnosti.
Obavy o popradské letisko sú podľa Lančariča neopodstatnené, zamestnanci však idú štrajkovať
Nové vedenie nastúpilo na letisko v Poprade vlani koncom septembra, predošlé odvolali v septembri akcionári letiska. Taká bola požiadavka zamestnancov popradského letiska, ktorí podali hromadné výpovede a po nástupe nového vedenia ich stiahli.
V bilancii za uplynulých dvanásť mesiacov sa uvádza, že nové vedenie prevzalo letisko v stave, keď mu hrozila strata licencie, nemalo pripravené projekty na zimnú sezónu ani dlhodobé projekty a naštartovaný bol aj predaj lukratívneho pozemku letiska.
Projekt zameraný na turistov
S cieľom zachovať prevádzku letiska pod Tatrami štát ešte v úvode tohto roka poskytol 1,2 milióna eur v prospech ministerstva dopravy na zvýšenie základného imania letiskovej spoločnosti.
To podľa riaditeľa letiska Martina Rakovského poslúžilo na sanovanie minulých strát. Ešte vlani v novembri totiž poukázal na veľmi zlú finančnú kondíciu spoločnosti Letisko Poprad – Tatry.
V súčasnosti letisko poukazuje na veľký projekt nových liniek zameraný na dovoz turistov v podobe leteckého spojenia Popradu s londýnskym Stanstedom, ktoré bude prevádzkovať od 1. novembra spoločnosť Ryanair.
Čo bude s popradským letiskom? Odborári a zamestnanci majú obavy o jeho aj svoju budúcnosť
Podľa letiska bude dopad tohto spojenia len vo forme DPH z útraty turistov predstavovať tri milióny eur každý rok. Letisko sa zároveň pochválilo, že súčasný letecký prepravca WizzAir, ktorý prevádzkuje spojenie s londýnskym Lutonom pre rastúci záujem nasadil väčšie lietadlá. Okrem toho letecká spoločnosť pripravuje aj nové destinácie na sezónu 2024.
Pristávalo každých jedenásť minút
„Prevádzkový rast potvrdzujú dva za sebou historicky najsilnejšie mesiace z pohľadu počtu leteckých pohybov. Lietadlo vzlietalo alebo pristávalo pod Tatrami v priemere každých jedenásť minút. Počet prepravených cestujúcich už prekročil 50-tisíc a stabilne rastieme o 20 percent,“ napísalo letisko.
Pred pandémiou v roku 2019 malo za celý rok viac ako 94-tisíc prepravených, vyplýva to zo štatistík zverejnených na internetovej stránke letiska.
Spoločnosť Letisko Poprad – Tatry, a. s., vznikla začiatkom roka 2005. Hlavným akcionárom letiskovej spoločnosti je Slovenská republika – Ministerstvo dopravy SR, minoritnými mestá Poprad a Vysoké Tatry. Pravidelná civilná letecká doprava na popradskom letisku začala fungovať v roku 1943 na linke Bratislava – Sliač – Poprad – Prešov.