Platené parkovanie v Trnave čakajú od polovice októbra ďalšie zmeny. Mestské zastupiteľstvo v Trnave v utorok schválilo denný strop v poplatkoch za parkovanie, aj benefity pre držiteľov rezidentských kariet.
Najviac platia v centre
V centre mesta zaplatia vodiči po novom najviac 12 eur za deň, na parkoviskách v blízkosti centra s označením D najviac osem eur, rovnaký strop bude platiť aj na sídliskách. Záchytné parkoviská s označením B a zóny s rodinnými domami budú mať cenový strop štyri eurá za deň.
V centre mesta je poplatok za hodinu parkovania v súčasnosti stanovený na dve eurá za hodinu, v týždni je tu parkovanie spoplatnené 14 hodín denne.
V Trnave štartuje petícia za vyhlásenie referenda o zrušení plateného parkovania, podľa Krajčoviča je to jediná zákonná cesta
Po novom vodič nezaplatí za celodenné parkovanie 28 eur, ale zastropovanú sadzbu 12 eur. Napríklad v rezidentskej zóne R1 v blízkosti centra, ktorá je spoplatnená 24 hodín denne, zaplatí vodič najviac osem eur za deň.
Držitelia karty Rezident zóny budú môcť po novom jedenkrát za deň na 30 minút zaparkovať aj v ktorejkoľvek inej zóne s výnimkou centra mesta.
Dostupný cez webovú aplikáciu
Tento benefit však bude podľa viceprimátora Marcela Krajča v prvej fáze dostupný len cez webovú aplikáciu. Okrem toho pribudne možnosť kúpiť si kartu Abonent s predplateným kreditom, ktorá je výhodná napríklad pre podnikateľov s viacerými vozidlami.
Ďalšia nová parkovacia karta Ambulant je určená pre subjekty poskytujúce sociálne služby alebo zdravotnú a ošetrovateľskú starostlivosť. Jej cena bude 15 eur za rok.
Na rokovaní Mestského zastupiteľstva v Trnave vystúpilo aj niekoľko zástupcov verejnosti, ktorí kritizovali systém plateného parkovania v meste.
Obmedzenie parkovania
Zástupca veriacich Roman Štefkovič skonštatoval, že všeobecne záväzné nariadenie o dočasnom parkovaní účinne od začiatku septembra výrazne obmedzilo možnosti parkovania počas bohoslužieb a ďalších aktivít veriacich.
Viceprimátor Krajčo v súvislosti s plateným parkovaním skonštatoval, že parkovacia politika je vzhľadom na stupeň automobilizácie v Trnave nevyhnutnosťou.
Kým v roku 2000 podľa ním zverejnených dát pripadalo v Trnave na 1 000 obyvateľov 200 vozidiel, v roku 2008 to bolo 322 áut a v roku 2019 už 500 áut.