Nový grafikon vlakovej dopravy na rok 2022 je veľmi ambiciózny z hľadiska zazmluvneného objemu i nadväznosti spojov. Tvrdí to predseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Roman Koreň s tým, že systém sa javí byť veľmi citlivý na poruchy infraštruktúry.
„Prípadne pokazený vlak, alebo vlak po nehode sa budeme snažiť nahradiť zálohou v rádoch desiatok minút, či jednej, dvoch hodín, prípadne zmeškaných cestujúcich na frekventovanejších tratiach vyzdvihne nasledujúci spoj,“ uviedol.
Dopravca toho viac spraviť nevie
V prípade poruchy železničnej infraštruktúry národný vlakový osobný dopravca viac spraviť nevie.
„Zmeškanie jedného vlaku v ranných hodinách sa môže preniesť na všetky vlaky na tej ktorej trati na pasažierov až do konca dňa,“ upozornil Koreň.
Doležal so schváleným rozpočtom nie je spokojný, Slovensko si zaslúži viac a nie pomalšie vlaky
„Preto verím, že tvorcovia tejto objednávky dobre zvážili reálne možnosti manažéra infraštruktúry na rýchlu opravu koľají a výhybiek a že mu schvália všetky jeho požiadavky na dofinancovanie chýbajúcej vybavenosti pre naplnenie tohto grafikonu,“ očakáva predseda predstavenstva ZSSK.
Nový grafikon začne platiť už čoskoro
Podľa nového grafikonu vlakovej dopravy na rok 2022, ktorý začne platiť v nedeľu 12. decembra, majú vlaky štátneho dopravcu najazdiť vo verejnom záujme, teda bez IC vlakov, na základe objednávky ministerstva dopravy a výstavby 35,8 milióna vlakových kilometrov.
Železnice majú nový grafikon, pribudli EC vlaky a zmeny sú aj na južnej trase z Bratislavy do Košíc
Je to o 2 milióny kilometrov viac ako v tomto roku a zároveň najviac od roku 2000, kedy bol pre vlaky zazmluvnený rovnaký objem výkonov vo verejnom záujme.