Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia vyzvalo šesťdesiat najväčších domácich firiem, aby pomohli zamedziť nelegálnemu podnikaniu v doprave. Tvrdí, že to sa na Slovensku rozmáha.
Najväčšia profesijná organizácia v cestnej doprave bude intenzívne a verejne poukazovať na prípady, kde takéto neštandardné zmluvné vzťahy a správanie odhalí. Hovorca združenia Roman Kment o tom v pondelok informoval s tým, že s touto výzvou sa obracajú aj na všetkých poctivých podnikateľov na Slovensku.
Napísal otvorený list
Prezident ČESMAD Slovakia Pavol Piešťanský v otvorenom liste uviedol, že niektorí špeditéri a sprostredkovatelia uzatvárajú na rok 2024 zmluvy, ktoré nezohľadňujú vývoj cien na trhu.
Prezidentom ČESMAD zostáva Piešťanský, cestná doprava má vraj pred sebou náročné výzvy
„Legálne podnikajúci dopravcovia vyplácajú mzdy, odvádzajú dane, poplatky, mýto. Zmena týchto položiek sa prirodzene musí premietnuť do ceny ich služby,“ podotkol.
Staré ceny nie sú reálne
Implementácia smernice Eurovignette naviac spôsobí zvýšenie mýtnych sadzieb v celej Európskej únii v roku 2024.
ČESMAD Slovakia varuje pred zvýšením mýta, značne to ovplyvní rast cien za dopravu
„Staré ceny nemajú ekonomickú racionalitu a s najväčšou pravdepodobnosťou ich dopravcovia nebudú vedieť dodržať. Navyše, máme podozrenie že sa voči menším dopravcom zneužíva výrazne silnejšie ekonomické postavenie veľkých firiem, ktoré ich potom tlačia do podnikania so stratou,“ upozornil Piešťanský.
Nižšia cena znamená vyššie riziko
Podľa šéfa združenia cestných dopravcov veľký objem prepráv začali preberať dopravcovia z iných krajín, aj mimo EÚ. Poukázal zároveň na to, že nedodržanie legislatívy pri preprave spôsobuje aj výluky z poistenia, čiže v konečnom dôsledku je ohrozená aj schopnosť domôcť sa kompenzácie v prípade problémov.
„Zvážte prosím, akým spôsobom je nižšia ponúknutá cena dosiahnutá a či naozaj stojí za zvýšené riziko,“ obrátil sa k firmám a podnikateľom Piešťanský.
ČESMAD Slovakia nepodporí blokádu hranice s Ukrajinou, stretnutie s UNAS nepovažuje za potrebné
Pre všetkých dopravcov platia rovnaké pravidlá týkajúce sa časov jázd, povinných odpočinkov. Prezident ČESMAD Slovakia vyzval firmy overiť si, či ich preprava zohľadňuje všetky povinné prestávky vodičov.
„Nie preto, že to žiada legislatíva, ale preto, že neoddýchnutý a nepozorný vodič nákladného vozidla predstavuje veľmi nebezpečný prvok v cestnej premávke,“ dodal.