Na sprevádzkovanie časti rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 v dĺžke takmer tridsať kilometrov vzhľadom na dynamický rozvoj obcí v okolí Bratislavy bol najvyšší čas.
Myslí si to podpredsedníčka Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) pre oblasť dopravy a predošlá starostka bratislavskej mestskej časti Podunajské Biskupica Alžbeta Ožvaldová.
Po ceste I/63 jazdí denne 30-tisíc áut
Otvorené úseky podľa nej odbremenia cestu prvej triedy č. 63, vedúcu z hlavného mesta na juhovýchod cez Šamorín a Dunajskú Stredu do Komárna, keďže absorbovala všetku tranzitnú dopravu.
Érsek považuje aj čiastočné otvorenie úsekov R7 a D4 za dobré, vytkol však aj niekoľko chýb (foto)
„Nevídaný rozvoj okolitých obcí ako Dunajská Lužná, Rovinka zapríčinil, že stále viac obyvateľov, ktorí si tam fakticky prácu nenašli, sa vracajú do Bratislavy za prácou aj do škôl. Bolo potrebné, aby sa začalo s výstavbou rýchlostnej komunikácie,“ povedala v nedeľu Ožvaldová pre agentúru SITA v súvislosti s otvorením úsekov R7 a D4 v dĺžke takmer tridsať kilometrov.
Bratislavská vicežupanka upozornila, že po ceste I/63 v súčasnosti jazdí skoro 30-tisíc áut denne. Odovzdanie zatiaľ 25 kilometrov R7 medzi Ketelcom a Holicami, ako aj 4,5 kilometra D4 Ketelec – Rovinka považuje bratislavská vicežupanka za veľký úspech napriek určitému meškaniu.
„Čakáme na odovzdanie vyše šesťkilometrového úseku R7 medzi Ketelcom a predĺženou Bajkalskou (v Bratislave), aby sa rýchlostná cesta napojila, ako sa má, na diaľnicu D1. Vieme, že tam sa robí obrovská križovatka, ale dúfajme, že sa všetko stihne,“ predpokladá Ožvaldová.
S diaľnicou D4 treba pokračovať ďalej
Pripomenula, že najväčšia mimoúrovňová križovatka bude pri Ketelci, kde sa napája R7 na D4, a keď bude D4 hotová, tranzitná doprava môže bude môcť využívať vonkajší obchvat Bratislavy.
Sporný násyp na D4 pri Jarovciach je skládka odpadu, podľa Doležala ho zrejme budú musieť odstrániť
Podpredsedníčka Bratislavského kraja považuje za dôležité v budúcnosti pokračovanie D4 cez Malé Karpaty s tunelom Karpaty do Devínskej Novej Vsi pri hranici s Rakúskom, ale aj R7 smerom na Nové Zámky a Lučenec.
„S D4-kou treba pokračovať ďalej, samozrejme, aj cez Karpaty. Čím skôr, tým lepšie. Ale takisto s R7-kou, aby sme sa napojili aj v Lučenci na R2-ku, aby sa zasieťovalo Slovensko aj v tejto časti,“ dodala Ožvaldová.