Práce na predĺžení električkovej trate do bratislavskej Petržalky podľa magistrátu napredujú. Ako uvádza hlavné mesto na sociálnej sieti, na stavbe pracuje denne približne 100 ľudí na 40 objektoch pozdĺž celej štyri kilometre dlhej trate.
Za zastávkou Jungmannova realizuje zhotoviteľ práce na budovaní združeného mosta cez Chorvátske rameno. „Práve priestor tohto mostu bude zároveň úplne novou križovatkou Jantárovej a Rusovskej cesty,“ uvádza samospráva s tým, že teraz budujú základy mosta.
Obchádzková trasa
O niekoľko metrov ďalej zhotoviteľ ukončuje výstavbu bajpasu č. 3, teda dočasnej obchádzkovej trasy pre vozidlá, chodcov a cyklistov.
„Na túto obchádzku bude čoskoro presmerovaná cestná doprava a komunikácia pre peších, keď bude nutné uzavrieť súčasné premostenie z dôvodu budovania ústrednej časti nového združeného mosta,“ vysvetlil magistrát.
Bajpasu chýba už len finálna vrstva asfaltu, ktorú položia potom ako prevádzkovateľ telekomunikačnej siete zrealizuje prekládku siete.
Vyrovnanie podložia
Tam, kde to geologické podmienky vyžadujú, napríklad pri Gessayovej ulici, realizujú práce súvisiace s geodoskou, ktorá zabezpečí vyrovnanie a stabilitu podložia koľajovej trate.
„Pri Kostole Sv. rodiny armujeme a debníme piliere druhého a zároveň najdlhšieho mosta trate. O kúsok ďalej pracujeme na viac ako 250 metrov dlhom vrte, ktorý poslúži na preloženie plynového potrubia bez potreby výkopov,“ dodáva samospráva.
Pozostatky metra
Na Jantárovej, kde bola dlhé roky veľká jama ako pozostatok plánov na metro, dnes pracujú na vyrovnaní terénu. V Janíkovom dvore zas podľa mesta ukončujú realizáciu hĺbkových základov plochy, na ktorej vznikne budúca vozovňa.
Táto hala ponúkne infraštruktúru pre prevádzku električkovej trate – priestory pre ľahkú údržbu a odstavenie 12 koľajových vozidiel, trakčnú napájaciu stanicu pre napájanie trate trakčným prúdom, zázemie pre vodičov a dispečera, ako aj skladové a dielenské priestory.