Investičné zámery Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v Trenčianskom samosprávnom kraji by mali pomôcť regiónu hornej Nitry aj Považia. Vyplynulo to z pracovného stretnutia predstaviteľov krajskej samosprávy a ŽSR.
Nosnou témou bola modernizácia tratí v kraji. Informovala o tom Lenka Kukučková z kancelárie predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja. Vedenie železníc sa chce pravidelne stretávať so zástupcami miestnej a regionálnej samosprávy po celom Slovensku.
Nová železničná zastávka
Pomocou pre región hornej Nitry, ktorá úzko súvisí s Akčným plánom transformácie uhoľného regiónu a rozvoja infraštruktúry v tejto časti kraja, bude modernizácia zabezpečovacieho zariadenia na regionálnej trati z Prievidze do Jelšoviec.
Tento zámer si podľa generálneho riaditeľa ŽSR Juraja Tkáča vyžiada investičné náklady približne 50 miliónov eur, železnice sa budú o peniaze uchádzať z európskych fondov.
Štátne železnice vypravia do Trenčína štyri mimoriadne vlaky, dôvodom je festival Pohoda
Dokončenie tejto investície by podľa trenčianskeho župana Jaroslava Bašku znamenalo skrátenie časov, ktoré sú potrebné pri zostavovaní nových cestovných poriadkov z Prievidze smerom na Jelšovce. Ďalším investičným zámerom ŽSR v hornonitrianskom regióne je vybudovanie novej železničnej zastávky v mestskej časti Handlovej Morovno.
Plán udržateľnej mobility
Na stretnutí obidve strany deklarovali záujem aktívne spolupracovať na pláne udržateľnej mobility, ktorý aktuálne trenčianska župa pripravuje, a tiež na pláne dopravnej obslužnosti.
Keďže železničná doprava by mala tvoriť kostru dopravnej infraštruktúry v kraji chcú obe strany hľadať riešenia, ktoré by mohli pomôcť presunúť časť automobilovej dopravy na lacnejšiu a ekologickejšiu železničnú dopravu. Železnice SR tiež prisľúbili opraviť deväť železničných priecestí na cestách II. a III. triedy, ktoré sú v najhoršom technickom stave.
Analytici odporučili štátnym železniciam viacero zlepšení, ako by mohli ušetriť 151 miliónov eur
Najväčšou investíciou Železníc SR na území Trenčianskeho samosprávneho kraja je momentálne modernizácie železničnej trate Púchov – Považská Bystrica za 365 miliónov eur.
„Modernizáciu úseku Púchov – Považská Bystrica na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu sme si spoločne s generálnym riaditeľom ŽSR Jurajom Tkáčom a zhotoviteľom stavby boli pozrieť na vlastné oči. Potešila nás informácia, že po dokončení bude možné na starom zvršku trate z Milochova smerom do Púchova cez Nosice vybudovať cestu II. triedy. Následne trenčianska župa postaví posledný úsek Vážskej cyklomagistrály medzi Nosickou priehradou a Považskou Bystricou v dĺžke 10 kilometrov,“ informoval župan Baška.