Minister financií Igor Matovič (OĽaNO) nerieši otázku dofinancovania železničnej osobnej dopravy. Podľa neho to nepatrí do jeho kompetencie a nikto ho s tým neoslovil.
Ako šéf rezortu financií v pondelok vyhlásil, chce sa opýtať ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nom. Sme rodina), či generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., (ZSSK) Roman Koreň je kompetentný, a to v súvislosti s jeho vyjadreniami k rokovaniam o chýbajúcich peniazoch na osobnú vlakovú dopravu.
Ťažké fakty o kradnutí
„Ak teda dofinancovanie železníc nepatrí do kompetencie ministra financií, otvorí minister dopravy túto tému na koaličnej rade a je pripravený ponúknuť alternatívy dofinancovania v rámci rezortu dopravy,“ zareagoval riaditeľ odboru komunikácie na ministerstve dopravy Ivan Rudolf.
Generálny riaditeľ ZSSK je podľa ministerstva dopravy „extrémne schopný“ a má plnú dôveru ministra Doležala.
Na vlakovú dopravu chýbajú viac ako dve desiatky miliónov eur, podľa šéfa ZSSK ide o reálny problém
„O tom, že sa v železničnej spoločnosti vo veľkom kradlo a možno aj kradne, o tom nemusíme ani polemizovať. To sú ťažké fakty,“ povedal Matovič s tým, že o tom nie sú pochybnosti.
„Sú dôkazy o tom, že sa tento podnik vo veľkom tuneloval. My sa ako ministerstvo snažíme ich dostať do normálu,“ dodal minister financií.
Stovky ľudí by prepustili
Tohtoročný grafikon vlakovej dopravy je nastavený na dopravné výkony štátnych vlakov vo verejnom záujme v objeme 354 miliónov eur, ZSSK má z tejto sumy zmluvne zabezpečených 330 miliónov eur.
ZSSK po zrážke rušňa a vlaku pristúpi k mimoriadnej kontrole spojovacej techniky, preskúša aj rušňovodičov a personál
Minister dopravy potvrdil, že pre nedostatočné financovanie vlakovej dopravy zo štátneho rozpočtu môže byť zrušená približne tretina spojov, šéf národného vlakového dopravcu upozornil, že v takom prípade by museli prepustiť predbežne dvesto až päťsto zamestnancov.