Výstavba a postupné otváranie križovatky D1/D4 priniesli Bratislave výrazné odbremenenie od tranzitnej nákladnej dopravy. Najvýznamnejšou z nových vetiev je prepojenie Trnava – Jarovce, ktoré umožnilo odkloniť tranzit z Prístavného mosta v smere na Česko, Rakúsko a Maďarsko. Vďaka obchvatu je Bratislava odbremenená o takmer 2 100 kamiónov denne v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Motoristi využívajú vetvu D1/D4 z Trnavy na Jarovce od konca júna, pričom tranzit cez Bratislavu v tomto smere klesol o 65 %. Za mesiac prešlo na obchvat vďaka novému napojeniu takmer 33-tisíc kamiónov. V opačnom smere (z Bratislavy na Žilinu) sa tranzitná doprava odklonila už v marci, za päť mesiacov obchvat pohltil bezmála 138-tisíc nákladných áut.

V Banskej Bystrici sa začínajú prípravné práce na novom moste pri malej železničnej stanici - VIDEO
„Postupné otváranie jednotlivých vetiev podľa postupu prác prinieslo veľmi pozitívne výsledky najmä z pohľadu tranzitu. Vylepšená infraštruktúra znamená efektívnejšiu dopravu pre kamionistov, ale aj čistejší vzduch a menej hluku pre Bratislavčanov,“ uviedol člen predstavenstva a investičný riaditeľ NDS Július Mihálik.
Obchvat odbremeňuje aj starú Seneckú cestu, kde je o tretinu menej nákladných vozidiel než pred rokom. Modernizácia D1 pred Bratislavou a križovatka D1/D4 predstavujú najvýznamnejšiu investíciu do cestnej infraštruktúry na západnom Slovensku, po dokončení vznikne plnohodnotná diaľnica pre celý región. Celková dĺžka modernizovaného úseku je 3638 metrov a firma Budimex na ňom vybuduje 18 mostov. Celková cena dostavby obchvatu je 110,85 mil. € bez DPH.