Uzavretie zmluvy medzi hlavným mestom Bratislava a Ministerstvom dopravy SR o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na predĺženie električkovej trate v Petržalke je podľa dočasne povereného ministra dopravy Andreja Doležala (nom. Sme rodina) jasný signál pre zhotoviteľa a jeho subdodávateľov, že práce na projekte už majú finančné krytie.
„Ďalej je to na meste, investorovi. Verím, že všetky termíny budú platiť a že aj signál garantovaného financovania trochu situáciu upokojí,“ povedal na sociálnej sieti Doležal.
Bratislavčania sa novej električkovej trate v Petržalke dočkajú v budúcom roku, eurofondy by nemali prepadnúť
Rezortný šéf očakáva, že električková trať v Petržalke bude dostavaná, hoci výstavba bude fázovaná. V rámci dobiehajúceho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 až 2020 má byť do konca tohto roka podľa ministra financovaných 70 percent a z nového Programu Slovensko na roky 2021 až 2027 od budúceho roka zvyšných 30 percent finančných prostriedkov.
Celkové oprávnené výdavky projektu sú 86 miliónov eur. Samotný nenávratný finančný príspevok zo zdrojov Európskej únie a spolufinancovania štátu je vo výške zhruba 81,7 milióna eur, čo je 95 % z nákladov, a vlastné zdroje hlavného mesta sú v objeme 4,3 milióna eur, teda zvyšných 5 %. Zmluvu o zabezpečení financovania výstavby druhej časti novej električkovej trate v Petržalke podpísali minister dopravy a primátor Bratislavy Matúš Vallo.