Pred pár dňami vstúpil v Paríži do platnosti zákaz zdieľaných elektrických kolobežiek. Podobné hlasy sa ozývajú aj u nás na Slovensku, konkrétne v Bratislave. Volajú po sprísnení podmienok, nakoľko spôsobujú chaos v doprave. Informovala TV Joj na svojom portáli Noviny.sk.
Vallo reaguje na kritiku presmerovania dopravy z nábrežia, sám má trému ako si s tým Bratislavčania poradia
Nedávno zabil v Trenčíne opitý kolobežkár chodkyňu, ďalší sa zase s kolobežkou pohyboval po diaľnici alebo bol prípad, kedy šiel muž na nej takmer 120-kilometrovou rýchlosťou. To je len zlomok medializovaných prípadov, kedy došlo k incidentom alebo k zraneniam.
Nedodržiavajú rýchlosť
Viacerí tak právom chcú sprísnenie podmienok, magistrát hlavného mesta však takýto zásah nepovažuje za potrebný.
Prvý megatrolejbus je už v Bratislave, odvezie až 180 cestujúcich (foto)
„Už v súčasnej dobe, napríklad v centre mesta, nie je možné parkovať e-kolobežky. Takisto je v tejto lokalite znížená maximálna rýchlosť na päť kilometrov za hodinu, čo považujeme za príspevok k bezpečnému používaniu e-kolobežiek aj v reakcii na sťažnosti, ktoré nám v tomto smere boli doručované,“ vysvetlil hovorca magistrátu Peter Bubla.
Kolobežkári však túto rýchlosť nedodržiavajú. Odborníci tiež upozorňujú na ďalší problém, a to, ako sú zaradené do premávky bicykle a kolobežky.
Cyklotrasy sú nebezpečné
„Osobne si myslím, že tie naše cyklotrasy sú v mnohých prípadoch veľmi nebezpečné,“ povedal Maroš Palesch, dopravný konzultant.
Nad niektorými riešeniami dopravnej situácie experti krútia hlavou. Na Košickej ulici v mestskej časti Ružinov je vľavo jazdný pruh a vpravo parkovisko. Mesto sa však rozhodlo, že medzi nimi budú jazdiť cyklisti.
„Už len pri tom parkovaní ako vodič si musíte dávať pozor, kedy otvárate dvere, či tam nemáte v zrkadle cyklistu, aby vám on náhodou nepreletel okolo,“ dodal Palesch.
Hnevajú ich práce na nábreží
Na viacerých miestach v Bratislave si musia dávať cyklisti a kolobežkári pozor na autobusy, čo môže spôsobiť viacero nebezpečných situácií. Tie musia dodržiavať vzdialenosť jeden a pol metra od nemotorových vozidiel a veľakrát tak musia zo svojho pruhu vybočiť.
Vodiči sa aktuálne najviac hnevajú práce na nábreží Dunaja. Z dvoch jazdných pruhov môžu využívať jeden. Aj k nemu sa dá vojsť jedine cez ten cyklistický. Riešenie, ktoré by vyhovovalo obom stranám, sa stále hľadá. Podľa odborníka však vzájomný dialóg nefunguje.
„Ťahá sa už niekoľko rokov a vždy sa nájde nejaký extrém, ktorý to zasa odsunie niekam,“ doplnil na záver Palesch.