V doprave bude v tomto roku pokračovať trend nedostatku profesionálnych vodičov nákladných áut i autobusov, ktorý obmedzuje prepravné kapacity.
Konsolidačné opatrenia
Dopravcovia budú čeliť výzve udržať si vodičov a zabezpečiť dostatočný počet na všetky súčasné i plánované prepravy. Pre agentúru SITA to povedal prezident združenia ČESMAD Slovakia Pavol Piešťanský.
Výnosy z výberu mýta v novembri prekonali 22 miliónov eur, podiel zahraničných dopravcov vzrástol
V roku 2025 sa dopravné firmy budú musieť popasovať so zavedením konsolidačných opatrení slovenskej vlády, najmä transakčnou daňou, nárastom cien energií a pohonných látok či zvyšovaním ďalších zložiek nákladov, ktoré nemôžu obísť.
Rast sadzby mýta
Najvýraznejším bude rast sadzieb mýta na Slovensku o 40 % popri raste výšky mýta aj v iných krajinách.
Kamióny nesmú predbiehať, no aj tak to robia. Čo takýmto vodičom hrozí?
Európska legislatíva smerujúca k dekarbonizácii dopravy bude tiež častejšie nútiť dopravné firmy zaoberať sa myšlienkami, ako nastaviť v zložitých ekonomických podmienkach svoje flotily a stratégie, aby boli aj v budúcnosti udržateľné a konkurencieschopné.