Dobrá dopravná infraštruktúra otvára dvere aj k atraktívnym investíciám, podľa predsedu vlády Eduarda Hegera (OĽaNO) je to rozhodujúci faktor pre mnohých investorov.
Zároveň zdôraznil, že vláda zohľadňuje aj trendy a chce, aby ľudia využívali ekologickejšie možnosti cestovania, lebo doprava nie je len vôňa asfaltu.
Pribudnú nové cyklotrasy
„Naša vláda preto prijala stratégiu pre inteligentnú a udržateľnú dopravu do roku 2050, podľa ktorej by takmer všetky automobily, dodávky, autobusy a nákladné autá mali mať nulové emisie. Stanovila cieľ do roku 2050 mať takmer nulový počet úmrtí spôsobených dopravou,“ uviedol v utorok Heger na sociálnej sieti.
Premiér pripomenul, že vláda do modernizácie a rekonštrukcie železničnej dopravy investuje 134,5 mil. eur, pripravuje elektrifikáciu železničnej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, čo je vlajkový projekt plánu obnovy v oblasti dopravy za 200 mil. eur.
Diaľničiari musia zrušiť vyhodnotenie mýtneho tendra, prvé dve ponuky majú posúdiť nanovo
„Z plánu obnovy podporí sumou 105 mil. eur výstavbu cyklotrás. Spustila modernizáciu trenčianskeho tankodrómu – panelovej cesty medzi Chocholnou a Mníchovou Lehotou, tzv. panelky, ktorá bola považovaná za jednu z najviac rozbitých na Slovensku,“ vymenoval aktivity svojej vlády Heger.
Menia prístup bývalých vlád
Začala sa tiež výstavba košického obchvatu na rýchlostnej ceste R2, ktorá prepojí diaľnicu D1 s R4, pričom bude aj súčasťou medzinárodného dopravného koridoru Via Carpatia.
„Nedostavané diaľnice, rozbité a neudržiavané cesty, staré vlaky, minimálne snahy zabezpečiť alternatívne formy dopravy. To bola realita, na akú sme boli zvyknutí za bývalých vlád,“ poznamenal Heger.
„My meníme tento prístup a uvedomujeme si, aká je doprava dôležitou súčasťou života občanov,“ dodal.