Príchod ďalších desiatich do Bratislavy očakávajú počas novembra. Jeho hlavnou výhodou je podľa DPB alternatívny pohon využívajúci batérie, vďaka ktorému trolejbus dokáže odjazdiť denne až 75 kilometrov mimo trakčného vedenia.
Prvý megatrolejbus je už v Bratislave, odvezie až 180 cestujúcich (foto)
„Trakčná batéria s kapacitou 42 kWh sa dobíja počas jazdy pod vedením,“ vysvetlil dopravca s tým, že preto môžu tieto trolejbusy nasadiť na linky, ktorých trasy nie sú trakčným vedením úplne pokryté. „Alternatívny pohon môže vodič využiť aj pri mimoriadnej udalosti na trase tak, že trolejbus bude môcť komfortne dotknuté miesto obísť odklonom,“ dodáva DPB.
Okrem 11 krátkych trolejbusov sa trolejbusová flotila DPB rozrastá o 23 hybridných vozidiel dĺžky 18 metrov a do Bratislavy postupne prichádzajú aj dvojkĺbové 24-metrové trolejbusy, ktorých bude spolu 16. Niektoré z týchto trolejbusov už testovali v uliciach hlavného mesta. Nové trolejbusy, autobusy a električky dopravný podnik nakupuje vďaka podpore eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.