Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pomaly končí s pravidelnou jarnou údržbou diaľničných tunelov. Aktuálne je z tohto dôvodu na niekoľko dní obojsmerne uzavretý viac ako dvojkilometrový tunel Považský Chlmec na žilinskom úseku D3 Strážov – Brodno.
Motoristi ho pre plánované práce zamerané na servis, čistenie, údržbu a opravu technológií nemôžu využívať od štvrtka od 12:00 do nedele 26. mája do 12:00.
„Obchádzka vedie obojsmerne po cestách I/61 a I/11 cez Strážov, Žilinu a Budatín,“ informovala vo štvrtok v súvislosti s trojdňovou úplnou uzáverou tunela Považský Chlmec Zelená vlna RTVS.
V prevádzke od roku 2017
Dvojrúrový tunel Považský Chlmec je v prevádzke od decembra 2017 spolu s úsekom D3 Žilina, Strážov – Brodno, ktorého výstavba trvala tri a pol roka od júna 2014.
Tunel Branisko s priľahlým úsekom D1 bude niekoľko dní neprejazdný, dôvodom je jeho pravidelná údržba
Tunel s dĺžkou 2,2 kilometra predstavuje polovicu diaľničného úseku, jeho razenie po začiatku v marci 2015 dokončili po necelom roku v januári 2016.
Jarná údržba
Prvá časť jarnej údržby trvala od 11. apríla postupne do 28 apríla v štyroch tuneloch – Horelica na D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, Sitina na bratislavskom úseku D2, Bikoš na severnom obchvate Prešova na R4 a Prešov na D1 Prešov, západ – Prešov, juh.
V rámci druhej etapy pokračovali práce v ďalších siedmich tuneloch od 3. do 22. mája – Šibenik na D1 Jánovce – Jablonov, Svrčinovec a Poľana na D3 Svrčinovec – Skalité, Žilina a Ovčiarsko na D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Bôrik na D1 Mengusovce – Poprad, západ a Branisko na D1 Beharovce – Široké.
Diaľničný tunel Bôrik na D1 plánujú viackrát uzavrieť, dôvodom je jarná údržba a známe sú už aj obchádzky
Jarná údržba po tuneli Považský Chlmec skončí v podjazde Lučivná na D1 Važec – Mengusovce 22. júna v ľavej rúre a 23. júna v pravej rúre.