V aktualizovanom harmonograme prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry je okrem iných dôležitých diaľničných ťahov zaradený aj projekt prípravy druhej rúry tunela Branisko na diaľnici D1. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková s tým, že pre druhý profil D1 Beharovce – Branisko bol vyhlásený tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti.
Rekonštrukcia existujúcej rúry
Štúdia má ukázať najvhodnejší variant a alternatívu projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1. Zákazka obsahuje aj rekonštrukciu existujúcej tunelovej rúry. Analýzy už potvrdili, že výstavba ľavej rúry bude môcť prebiehať počas prevádzky pravej tunelovej rúry.
Podjazd Lučivná na D1 čiastočne uzavrú, doprava bude vedená obchádzkovou trasou
Tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti prebieha, jeho vyhodnotenie očakáva Národná diaľničná spoločnosť koncom leta. V rámci prípravy druhého profilu tunela Branisko bude nasledovať spracovanie zámeru pre posudzovanie vplyvu na životné prostredie EIA a proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania.
Obojmerná prevádzka
Tunel Branisko je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a má obojsmernú prevádzku v jednej rúre. Je súčasťou úseku D1 Beharovce – Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov. Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho cestného ťahu E50.