Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pokračuje v komplexnej oprave viac ako 80-metrového mosta pri Trnave, v mieste križovania diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1.
Práce trvajú aj v noci
Ukončené sú už búracie práce, v rámci nich z mosta demontovali pôvodné príslušenstvo a vybúrali pôvodné konštrukčné časti až na úroveň nosnej konštrukcie. Diaľničiari v utorok informovali, že okrem toho je hotová aj betonáž nového spádového betónu. Pokračovať budú s vystužením a betonážou rímsy, osadením mostných záverov či s celoplošnou izoláciou.
„Nasledovať bude realizácia asfaltových vrstiev vozovky, ale aj osadenie zábradľového zvodidla a zábradlia, ako aj dokončovacie práce,“ uviedla NDS.
Analytici vyhodnotili projekt úseku diaľnice D1 Turany - Hubová, pozornosť vzbudili dvojnásobné náklady na tunely
Práce na moste trvajú aj v noci, nepretržite 24 hodín denne a sú rozdelené do etáp pre minimalizovanie ich dopadu na plynulosť dopravy.
„Počas terajšej etapy prechádza opravou vonkajšia časť mosta. Doprava na moste ostala zachovaná v dvoch jazdných pruhoch pri stredovej rímse,“ priblížila diaľničná spoločnosť. Uzavretý je pripájací pruh z diaľnice D1 na R1 v smere Bratislava -Trnava, z tohto dôvodu je doprava z D1 smerujúca do Trnavy presmerovaná po R1 v smere na Nitru.
„V križovatke Vlčkovce navádza obchádzková trasa vozidlá ponad R1 späť na smer do Trnavy,“ podotkli diaľničiari.
Oprava po štyroch dekádach
Komplexná oprava mosta nastala po štyroch dekádach jeho prevádzky, je nevyhnutná pre ďalšie dlhodobé a bezproblémové využívanie tohto mosta. Most v dĺžke cez 82 metrov bol postavený v roku 1982. NDS opätovne žiada motoristov, aby dodržiavali obmedzenia súvisiace s opravnými prácami, najmä rešpektovali rýchlostné limity.
V utorok a stredu bude medzi Plechoticami a Čeľovcami úplne uzavretá cesta, pripravená je viac ako 20 kilometrová obchádzka
„Záleží nám totiž nielen na bezpečnosti motoristov, ale aj na zachovaní bezpečnosti našich pracovníkov v teréne,“ dodala.
NDS uzavrela zmluvu na opravu mosta v križovatke D1 a R1 vlani v októbri so skupinou stavebných spoločností CS z Trnavy a Hydroservice zo Zlatých Moraviec. Práce sa zaviazali uskutočniť za zmluvnú cenu 3,15 milióna eur bez dane s pridanou hodnotou (DPH). Predpokladaná cena zákazky pri vyhlásení verejnej súťaže vo februári 2023 bola 2,75 milióna eur bez DPH.
Lehota sa predĺžila
Pôvodne mali práce trvať do 154 dní od začiatku prác v dvoch etapách na ľavom a pravom moste. Podľa marcového dodatku k zmluve, zverejneného v centrálnom registri zmlúv, lehota na uskutočnenie prác je predĺžená do 330 dní.
Práce sú po novom rozdelené na päť etáp, pričom oprava štyroch polovíc na pravom a ľavom moste je plánovaná v trvaní po 60 dní a sanácia podhľadu nosnej konštrukcie a spodnej stavby pravého a ľavého mosta do 90 dní.
Vo Vysokých Tatrách pribudla nová medzinárodná linka. Cestujúci si môžu lístky zakúpiť priamo u vodiča
Zmluvná cena za opravu mosta sa zatiaľ nemení, po uplynutí lehoty sa upraví podľa valorizačnej indexácie. Metodický pokyn ministerstva dopravy od júna 2022 určuje mechanizmus úpravy ceny v dôsledku zmien nákladov pri projektoch opravy a údržby, výstavby, modernizácie a rekonštrukcie stavieb a budov.