Bratislavský kraj odmieta zmenu stavby križovatky Triblavina pred dokončením

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
|
Bratislavský samosprávny kraj má zamietavé stanovisko k zmene stavby pred dokončením v prípade výstavby križovatky Triblavina na diaľnici D1. Na snímke v strede predseda BSK Pavol Frešo, vľavo riaditeľ odboru dopravy Ladislav Csáder a vpravo vedúca oddelenia územného plánu a geografického informačného systému kraja Zuzana Jankovičová. Foto: BSK.

Zmena spočíva v rozšírení diaľnice D1 za Bratislavou na osempruhovú v oboch smeroch namiesto pôvodne šiestich pruhov, ale bez kolektorov.

BRATISLAVA 21. augusta (SITA) – Bratislavský samosprávny kraj (BSK) má zamietavé stanovisko k zmene stavby pred dokončením v prípade výstavby križovatky Triblavina na diaľnici D1. Zmena spočíva v rozšírení diaľnice D1 za Bratislavou na osempruhovú v oboch smeroch namiesto pôvodne šiestich pruhov, ale bez kolektorov.

Ako v pondelok informoval predseda BSK Pavol Frešo, tento postoj kraja je v súlade s jeho územným plánom, ktorý stále počíta s kolektormi. Úrad kraja preto poslal Ministerstvu dopravy a výstavby SR list so zamietavým stanoviskom.

Oznámenie rezortu dopravy o začatí konania o zmene stavby pred dokončením bolo doručené 10. augusta. Ministerstvo dopravy a výstavby rozhodlo o začatí konania o zmene stavby pred dokončením 7. augusta. Zmena spočíva v rozšírení diaľnice D1 na osempruhovú v oboch smeroch namiesto pôvodne šiestich pruhov a bez kolektorov.

Kolektory podľa kraja pomôžu zlepšiť dopravu v regióne

O zmenu stavby požiadala Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) ako investor. Kolektory a modernizácia D1 podľa kraja pomôže zlepšiť dopravnú situáciu v mestách a obciach Seneckého a Pezinského okresu.

O potrebe kolektorov chce vedenie Bratislavského kraja znovu rokovať s ministerstvom dopravy a výstavby. Argumentuje nielen platným územným plánom, ale aj tým, že v regióne východne od hlavného mesta bude bývať podľa najnovších odhadov stotisíc obyvateľov a tí budú potrebovať primerané napojenie na diaľnicu. „Znova sa obrátime na ministerstvo dopravy, aby sme si k tej tématike sadli. Tá tematika nie je uzavretá,“ povedal Frešo s tým, že kolektory sú potrebné aj podľa miestnych samospráv.

Frešo: Stavať križovatku inak ako sa dohodlo, nie je správne

Na kolektory sú podľa župana vykúpené pozemky a v budúcnosti by mali byť postavené. „O tom by nemal byť spor. Neobjavilo sa to práve v žiadosti o zmene stavby pred dokončením, rovnako ideme mimo územného plánu a nášho generelu. Treba vždy nájsť možnosť vrátiť sa z kratšej cesty,“ upozornil Frešo.

Tvrdí, že kolektory pre stotisíc ľudí, podobne ako pri diaľnici v Petržalke, sú výborným riešením. „Ak si niekto myslí niečo iné, nech to pokojne vysvetlí mojim kolegom odborníkom,“ uviedol predseda BSK.

Výstavba križovatky Triblavina iným spôsobom, ako bolo dohodnuté, nie je podľa Freša správna. „Sme asi jediná inštitúcia, ktorá na územnom pláne, ktorý sme spolu vybudovali, dôsledne trvá. NDS to obišla, ministerstvo sa takisto tvári, že to je jediné možné riešenie,“ vyhlásil Frešo.

Kraj chce opäť rokovať a prijať spoločné riešenie

Ak majú štátna správa a samospráva fungovať korektne, podľa župana je nutné v prípade kolektorov a Triblaviny vrátiť sa k rokovaniu a verejne prijať spoločné riešenie. „Naša pozícia je jasná, je opretá o územný plán, drvivú väčšinu odborníkov a sme v stave o tom debatovať. Posielame jasné zamietavé stanovisko, lebo žiadna poriadna debata nebola,“ dodal Frešo.

Na základe zmluvy BSK, ministerstva dopravy a NDS z roku 2011 sa mala križovatka Triblavina stavať spolu s kolektormi. „Celá stavba križovatky Triblavina bola od začiatku pripravovaná v spolupráci ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti a Bratislavského samosprávneho kraja. Odborníci všetkých troch strán sa zhodli na tom, že kolektory sú dobrým riešením,“ pripomenul riaditeľ odboru dopravy BSK Ladislav Csáder. Vyslovil obavy, ako bude organizovaná doprava počas rozšírenia diaľnice D1.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie BSK Bratislavský samosprávny kraj (VÚC)NDS Národná diaľničná spoločnosť