Letisko M. R. Štefánika v Bratislave získalo nový záchranný a hasičský automobil Panther 6×6. Vozidlo v špecifickom prevedení s hasiacim ramenom je jediné svojho druhu na Slovensku. Ako vo štvrtok informovala letisková spoločnosť, po niekoľkých rokoch doplnila svoj hasičský vozový park o automobil spĺňajúci najnovšie štandardy na bezpečnosť.
Bezpečnosť je prvoradá
Je určený na aktívne zásahy pri požiaroch na letisku a na asistenciu a ochranu zásahového tímu pri evakuácii cestujúcich.
Na bratislavskom letisku vypomáha viac ako sto brigádnikov, napriek tomu je personálu stále nedostatok
„Bezpečnosť cestujúcich a, samozrejme, aj personálu letiska je pre nás prvoradá,“ povedal minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) s tým, že letiskoví hasiči budú mať k dispozícii špičkové moderné vybavenie. „Zároveň ale dúfam, že ho nebudú musieť využívať príliš často,“ podotkol šéf rezortu.
Špičkou aj v zahraničí
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ bratislavského letiska Dušan Keketi uviedol, že záchranné a hasičské auto, ktoré obstarali z finančného príspevku od Ministerstva dopravy a výstavby SR, je svojimi parametrami špičkou na Slovensku i v zahraničí.
Košické letisko vybavilo v tomto roku už pol milióna cestujúcich, pomohli tomu najmä pravidelné lety do Viedne
„Verím, že sa nájdu prostriedky aj na výmenu ostatných záchranných a hasičských automobilov, z ktorých doteraz najmladšie auto bolo z roku 2006 a najstaršie z roku 1989,“ dodal.
Letisko v hlavnom meste má 42 hasičov a záchranárov, ako aj štyri záchranné a hasičské automobily.
Nenahradil slovenského subdodávateľa
Bratislavské letisko uzavrelo kúpnu zmluvu na dodanie špeciálneho hasičského automobilu vlani v októbri za 889-tisíc eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) s českou spoločnosťou Požární bezpečnost, s.r.o. Lehota dodania bola 52 týždňov.
Ceny diaľničných známok sa zvýšia o 20 percent. Koľko zaplatíme za ročnú, 30-dňovú a 10-dňovú?
Podľa údajov vo Vestníku verejného obstarávania predpokladaná hodnota zákazky bola 890-tisíc eur bez DPH. Vo verejnej súťaži predložila pôvodne najnižšiu cenu za dodanie vozidla poľská firma Wawrzaszek ISS z Bielsko-Bialej, a to vo výške 850-tisíc eur bez DPH, s lehotou dodania tiež 52 týždňov.
Letisko tohto uchádzača vylúčilo, pretože v lehote do piatich pracovných dní nenahradil slovenského subdodávateľa, ktorý mal zabezpečovať záručný a pozáručný servis, ale v Obchodnom registri nemal v predmete činnosti servis a údržbu motorových vozidiel.