Bratislava predstavila výsledky projektu Bezpečnejšia Dunajská a Mlynské nivy. V rámci neho sa počas niekoľkých mesiacov podarilo zrealizovať významné úpravy, ktoré v známom a frekventovanom staromestskom území, vyriešili viacero problémov.
„Zásadne sa vďaka tomu zlepšila situácia pre všetkých – pre chodcov, cyklistov, ale aj motoristov a najmä pre rezidentov zóny,“ uvádza bratislavský magistrát.
Riešili sa viaceré problémy
Prirodzená spojnica medzi Autobusovou stanicou Nivy a historickým centrom nebola pre peších či cyklistov ideálna a s viacerými problémami sa tu potýkali aj vodiči áut.
„Chýbajúci priechod pre chodcov i cyklistov na frekventovanej Karadžičovej, chýbajúce cykloprepojenie Ružinova a Starého Mesta na obzvlášť nebezpečnom úseku malých Mlynských nív, odbočujúce autá blokujúce dopravu, ale hlavne významná rezidentská ulica uprostred Starého Mesta zaťažená tranzitnou dopravou,“ vymenovalo mesto.

Projekt Re-Breath sa blíži ku koncu, testovanie ekologických bŕzd vo verejnej doprave prinieslo výsledky
Práve na riešenie spomínaných problémov bol zameraný projekt Bezpečnejšia Dunajská a Mlynské nivy, ktorého štart ohlásili koncom februára. Cieľom projektu bolo prostredníctvom série úprav zásadne zvýšiť bezpečnosť zraniteľných skupín užívateľov ulice, ale aj zvýšiť atraktivitu verejného priestoru. Projektom mesto nadviazalo na už začatú revitalizáciu Dunajskej ulice, ktorú odštartovalo ešte v roku 2022.
Na Dunajskej ulici bolo zrealizovaných niekoľko dôležitých úprav
Z participácie v réžii mestskej časti Staré Mesto bol známy fakt, že až 74 percent obyvateľov vnímalo upokojenie a spomalenie dopravy na tejto ulici ako dôležitý krok k zlepšeniu kvality štvrte. Sčítanie dopravy zároveň ukázalo, že až 30 percent áut v smere z Mlynských nív Dunajskou ulicou len prechádzalo ďalej na Štúrovu.

Bratislavské Nové Mesto spúšťa ďalšiu zónu regulovaného parkovania, orientáciu uľahčí dopravné značenie priamo v uliciach
„Základom projektu bolo preto zjednosmernenie ulice od križovatky s Rajskou ulicou v smere na Mlynské nivy,“ poznamenala samospráva. Spolu s tým však mesto na Dunajskej ulici zrealizovalo aj niekoľko ďalších dôležitých úprav. Pribudol parkovací pás na zastavenie áut rodičov pred ZŠ a Gymnáziom s vyučovacím jazykom maďarským, priechod pre chodcov bol presunutý do bezpečnejšej polohy, pri bábkovom divadle vybudovali vyvýšený priechod a v celom úseku opravili povrch vozovky. Vydláždený a rozšírený bol pôvodne úzky chodník od Lazaretskej po križovatku s Ulicou 29. augusta.
Prebehli aj ďalšie úpravy
Rovnako je opravená aj časť chodníka na protiľahlej strane, pribudla zeleň aj mobiliár, ale aj oddelená obojsmerná cyklotrasa. So zmenami mesto pokračovalo aj na Ulici 29. augusta, v rámci ktorých bolo vybudované úplne nové ľavé odbočenie na Cintorínsku ulicu. Okrem toho boli v tomto úseku opravené a vydláždené chodníky po oboch stranách a vybudovaný vyvýšený priechod v križovatke s Ferienčíkovou ulicou, opravený povrch vozovky a vyznačené pokračovanie ochranných cyklopruhov.
Vylepšenia sa dočkala aj križovatka Dunajská – Ulica 29. augusta – malé Mlynské nivy. Pribudli tu nové dopravné ostrovčeky, semafory pre cyklistov, opravená bola vozovka a kompletne zmodernizovaná svetelná signalizácia.

Do ulíc Bratislavy prichádzajú nové automaty na cestovné lístky, prinášajú intuitívnejšie ovládanie
„Keďže po zjednosmernení Dunajskej už na malých Mlynských nivách stačí len jeden jazdný pruh v smere na Ulicu 29. augusta, v uvoľnenom priestore mohla vzniknúť nová oddelená obojsmerná cyklotrasa, ktorá prepája existujúce trasy do Ružinova, Starého Mesta a Petržalky,“ dodalo mesto.
Na Karadžičovej ulici vybudovali nový priechod
Zmeny sa dotkli aj frekventovanej Karadžičovej ulice, kde bol v rámci projektu vybudovaný nový priechod – tzv. miesto na prechádzanie.
„Tisícky peších, ktorí smerujú z autobusovej stanice do centra, tak už viac nemusia absolvovať nezmyselnú obchádzku cez tri priechody. Presun cez križovatku je teraz pre chodcov, ale aj cyklistov jednoduchší a komfortnejší,“ doplnil magistrát.