Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 žiadajú Ministerstvo dopravy a výstavby SR, vládu a Národnú radu SR, aby sa začali ihneď zaoberať problémami dopravcov. Zároveň zvažujú protesty ako v minulom roku.
Situácia v tomto sektore je podľa nich veľmi kritická, chýbajú vodiči pre cestnú nákladnú dopravu, náklady na dopravu sú veľmi vysoké a nie je možné, aby slovenskí dopravcovia boli konkurencieschopní voči európskym krajinám.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Obe organizácie o tom informovali v pondelok s tým, že dopravcovia budú mať problém pridať vodičom financie na mzdách pokiaľ sa im neznížia náklady.
Problém regionálnych autodopravcov
Tvrdia, že veľa vodičov odchádza do zahraničia, kde zarobia omnoho viac ako na Slovensku, pričom problém budú mať hlavne regionálni dopravcovia, tak ako je to teraz vo Veľkej Británii.
Stovky pracovníkov Alitalie protestovali proti strate zamestnania, nová firma pre nich nemá miesto
„Bolo by vhodné, keby po roku a pol vládnutia tejto vlády sa začal niekto zaoberať dopravou a neignorovali nás ako doteraz. Žiadali sme vratku spotrebnej dane z palív, zníženie cestného mýta, vyhlásenie nového tendra na mýtny systém a finančnú pomoc počas Covidu,“ uviedli organizácie.
Prehlbovanie zadlženosti
Sú si vedomé, že situácia vo verejných financiách je veľmi zlá, ale pokiaľ sa podľa nich budú musieť znížiť stavy v doprave, tak vo verejných financiách sa bude prehlbovať väčšia zadlženosť. Ako dodali, vláda by mala začať znižovať aj počet zamestnancov v štátnej správe.
„Už sme vyzvali vládu, aby s nami začali rokovať do 15. októbra 2021. Ak sa tak nestane, tak nám neostane nič iné ako si zopakovať rok 2020,“ upozornili s pripomenutím minuloročných protestov. Dopravcov podporujú aj Iniciatíva poľnohospodárov Slovenska a Únia vodičov Slovenska.