BRATISLAVA 24. februára (WEBNOVINY) – Farmaceutické spoločnosti vynaložili v minulom roku viac ako 41 miliónov eur na marketing, propagáciu a nepeňažné plnenia. Výdavky priznalo 188 farmafiriem, ďalších 136 nahlásilo nulové výdavky.
Vyplýva to z údajov ministerstva zdravotníctva (MZ), ktorému sú spoločnosti povinné tieto informácie oznamovať. Rezort predpokladá, že svoju povinnosť si nesplnil a výdavky do konca januára tohto roka za vlaňajšok nenahlásil približne rovnaký počet firiem, ako tomu bolo v roku 2013.
„Vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, MZ SR začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili,“ uviedla hovorkyňa MZ Martina Lidinská.
Nenahlásenie výdavkov na propagáciu, marketing a nepeňažné plnenia môže vyjsť farmaceutické firmy na 500 eur až 25 tisíc eur. MZ začalo v uplynulom roku konať voči 74 spoločnostiam, ktoré si nesplnili svoju úlohu.
Povinnosť nahlasovať rezortu zdravotníctva výdavky na propagáciu a marketing vyplýva farmaceutickým spoločnostiam zo zákona o lieku.