Od začiatku júla zaplatia klienti Sociálnej poisťovne na jej pobočkách už len bezhotovostne. Využiť môžu platobné terminály, bankový prevod, či poštové poukážky.
Sociálna poisťovňa o tom informovala v tlačovej správe. „Z dôvodu skvalitnenia a zrýchlenia služieb v jej pobočkách a vysunutých pracoviskách klienti uskutočnia svoje platby výhradne bezhotovostne,“ tvrdí poisťovňa. Pre tento krok sa Sociálna poisťovňa rozhodla postupne, na základe skúseností z tzv. pandemického obdobia.
Koľko budú musieť SZČO platiť? Sociálna poisťovňa zverejnila kalkulačku na výpočet poistného
Od apríla 2020 sa v súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie zrušila hotovostná forma úhrady poistného penále a pokút, a to so zámerom zamedziť šíreniu ochorenia COVID-19. Od 1. júla tohto roka sa stávajú bezhotovostné úhrady trvalými.
Platby bankovkami a mincami na pracoviskách Sociálnej poisťovne nahradia platby platobnými terminálmi, bankovými prevodmi alebo poštovými poukážkami. Svoje záväzky si tak klient dokáže uhradiť aj bez návštevy pobočky.
Uhradiť si bezhotovostným spôsobom klienti môžu poistné na sociálne poistenie, povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie, penále a pokuty alebo bezhotovostne vrátiť prípadné neprávom vyplatené dávky.