BRATISLAVA 8. júla (WEBNOVINY) – Prístup k bankovému účtu prostredníctvom internetu využíva na Slovensku každý tretí Slovák. Slovensko pritom vo využívaní internet bankingu za európskym priemerom mierne zaostáva, keďže prístup k účtu prostredníctvom internetu v priemere v EÚ využíva 36 % obavyteľov. Slovensko však podľa analýzy Poštovej banky, ktorá vychádza z minuloročných údajov Eurostatu, urobilo za posledných päť rokov krok vpred vo využívaní internet bankingu. “Aj keď za európskym priemerom ešte stále mierne zaostávame, za posledných päť rokov sme urobili slušný krok vpred. Kým v roku 2005 internet banking využívala iba desatina Slovákov, dnes je to už celá tretina,“ uvádza analytička banky Eva Sadovská.
Klienti sa pritom podľa Poštovej banky v rámci mesiaca prihlasujú do svojho internet bankingu hlavne v období výplatných termínov, teda od ôsmeho do pätnásteho dňa v mesiaci. „V rámci bežného dňa zaznamenávame najväčšiu aktivitu prihlásených užívateľov ráno medzi siedmou a desiatou hodinou a poobede medzi druhou a štvrtou hodinou. V noci ich je prihlásených menej, no v tomto prípade sa správanie klientov postupne mení. Kým v minulosti začínala doba pokoja už večer po desiatej hodine, v súčasnosti pracuje s internet bankingom čoraz viac ľudí aj okolo jednej alebo druhej hodiny rannej,“ uvádza Peter Klimo z oddelenia platobných kariet a elektronického bankovníctva Poštovej banky.
Internet banking využívajú najviac klienti z Holandska, Fínska a Švédska. V týchto krajinách ho podľa Evy Sadovskej používajú až tri štvrtiny obyvateľov vo veku 16 až 74 rokov. „Naopak, takpovediac iba v kolíske, je zatiaľ Internet banking v Bulharsku a Rumunsku, kde je súčasťou života iba dvoch či troch percent obyvateľov,“ uvádza analytička Poštovej banky. Za inými európskymi ekonomikami výraznejšie zaostáva i napríklad Grécko, nakoľko iba každý sedemnásty Grék spravuje svoj účet cez internet.