Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v piatok informovala, že je to potrebné pre zachovanie bezpečnosti cestnej premávky z dôvodu položenia nosníkov na nový most a ďalšej realizácie mostného objektu.
V prípade rozširovania D1 stavbári odstránili most nad diaľnicou, vybudovali násypy, na mostoch ukončili zakladanie, pričom pracujú na častiach spodnej stavby aj nosných konštrukcií.
Stavebné práce plánované na tri roky chce financovať aj s využitím prostriedkov Európskej únie, pričom súčasťou obchvatu bude aj 705 metrov dlhý most cez Váh.
Súčasťou zmluvy so zhotoviteľom stavby, poľskou spoločnosťou Budimex, je totiž podľa podmienok žltého FIDIC-u, aj realizačná projektová dokumentácia, ktorú treba najskôr vyhotoviť.
Štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Jaroslav Kmeť potvrdil, že aktuálne prebieha projektovanie a samotné práce v teréne sa rozbehnú pravdepodobne na jar.
Ministerstvo dopravy a výstavby chce ľudí motivovať, aby počas stavebných prác na diaľnici cestovali do hlavného mesta vlakom a odľahčili dopravu na D1.