Budimex očakáva, že v tendri na výstavbu obchvatu Šale napokon uspeje a bude ho stavať

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Šaľa, obchvat
Foto: ilustračné, www.facebook.com

Poľská stavebná spoločnosť Budimex, S. A., so sídlom vo Varšave predpokladá, že po opätovnom vyhodnotení svojej ponuky napokon môže získať zákazku na výstavbu obchvatu Šale.

Jedna z najväčších firiem na stavebnom trhu u severných susedov o tom informovala agentúru SITA. Slovenská správa ciest (SSC) jej ponuku v tendri vo výške 77,5 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), najnižšiu zo siedmich uchádzačov, najprv vylúčila.

Porušili pravidlá obstarávania

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) na základe námietok Budimexu proti vylúčeniu nariadil jeho ponuku vrátiť späť do súťaže a znova ju vyhodnotiť, keďže štátni cestári porušili pravidlá obstarávania.

„Potvrdzujeme, že naša ponuka bola zo strany obstarávateľa odmietnutá. Po našom vyjadrení nám Úrad pre verejné obstarávanie dal za pravdu a nariadil obstarávateľovi, aby rozhodnutie o zamietnutí našej ponuky vzal späť a vrátil sa k preskúmaniu ponúk. Očakávame, že naša ponuka bude vybraná ako najvýhodnejšia a budeme môcť tento projekt zrealizovať,“ vyjadril sa Budimex.

Snažia sa uchádzať o veľké projekty

Ponuku na výstavbu šalianskeho obchvatu v dĺžke takmer 12 kilometrov na ceste I. triedy I/75 predložil sám, hoci na Slovensku má už druhý rok dcérsku firmu Budimex Slovakia, s.r.o.

„Ako stavebná spoločnosť sa snažíme uchádzať o väčšinu veľkých projektov,“ zdôvodn

ila účasť v tendri. Koncom minulého roka už získala zákazku Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) na rozšírenie úseku D1 Bratislava – Triblavina, vrátane výstavby križovatky D1 a D4, za takmer 111 miliónov eur bez dane.

Aké budú náklady?

Slovenská správa ciest odhadla náklady na výstavbu dlho očakávaného obchvatu Šale v novom tendri, trvajúcom skoro rok, nad 75 miliónov eur bez DPH. Stavebné práce plánované na tri roky chce financovať aj s využitím prostriedkov Európskej únie, pričom súčasťou obchvatu bude aj 705 metrov dlhý most cez Váh.

„V našej ponuke sme navrhli dodaciu lehotu v súlade s požiadavkami a očakávaniami investora. Či sa dá realizácia urýchliť, zistíme až pri vstupe na stavenisko,“ uviedol Budimex.

Situáciu riešia s investorom

Ako firma podotkla, jej ponuka zahŕňa skutočné náklady na implementáciu riešení požadovaných investorom, pričom zmluva má určité podmienky, kedy sa hodnota môže zmeniť.

„S vykonávaním takýchto úloh máme bohaté skúsenosti a vždy dbáme na to, aby objednávateľ dostal produkt v súlade s očakávaniami a hodnotu v súlade s podmienkami zmluvy,“ odvetil Budimex.

Reagoval tak na to, že jeho ponuka je oproti predpokladanej cene o viac ako 2 milióny eur vyššia a na Slovensku sa počas výstavby bežne zvyšujú pôvodne zazmluvnené ceny a lehoty sa predlžujú.

Vyberajú najlepšiu ponuku

Druhá a tretia ponuka v súťaži na obchvat Šale sú v objeme 77,8 milióna eur a 78,8 milióna eur, zvyšné štyri v rozsahu od 79,7 milióna eur do 85,5 milióna eur bez dane.

„Malé rozdiely medzi ponukami vypovedajú o ich spoľahlivej príprave,“ dodal pre agentúru SITA Budimex.

Cestári v tendrových dokumentoch stále nezverejnili zápisnicu z otvárania ponúk ani ich pôvodné vyhodnotenie, hoci lehota na predkladanie ponúk bola vlani 10. novembra.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie BudimexNárodná diaľničná spoločnosť (NDS)SSC Slovenská správa ciestÚradu pre verejné obstarávanie (ÚVO)