Jedným z dvoch veľkých míľnikov rozšírenia D1 pri Bratislave sú vetvy na odklon dopravy, kým sa bude dvíhať

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dialnica D1 Bratislava - Triblavina
Príprava na rozšírenie diaľnice D1 pri Bratislave Foto: www.facebook.com

Príprava staveniska pre rozšírenie úseku diaľnice D1 Bratislava – Triblavina, vrátane výstavby križovatky D1 a D4, si vyžiadala aj demolačné práce.

Týkali sa starej, nevyužívanej budovy dopravnej polície z minulého storočia. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v utorok zároveň informovala, že pokračujú aj prekládky sietí, projektové práce, prípravy na odhumusovanie a prebieha aj archeologický prieskum.

Projektová činnosť

Zhotoviteľ, poľská spoločnosť Budimex, dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Proces projektovania bude pokračovať počas celej doby výstavby.

„Popri projektovaní a prípravných prácach sa črtá už aj plán organizácie výstavby. Projektové práce úzko súvisia práve s organizáciou výstavby, s ktorou sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Jedným z dvoch veľkých míľnikov na stavbe je vybudovanie dopravných vetiev, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať. Ďalším je napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce.

Archeologický prieskum

Archeológovia na stavenisku preskúmajú niekoľko lokalít na tejto trase, domnievajú sa, že v týchto miestach sa mohlo nachádzať praveké keltské sídlisko. Archeologický prieskum je tradičnou súčasťou prípravných prác pred pustením sa do samotnej výstavby stavebných objektov diaľnice či rýchlostnej cesty.

Obchádzkové trasy

V súvislosti s výstavbou križovatky D1D4 najskôr zhotovia obchádzkové trasy a následne zdvihnú niveletu diaľnice D1. Počas rekonštrukcie D1 bude dočasne vedená doprava po obchádzkových trasách na vetvách križovatky D1D4. Kľúčové pre odľahčenie dopravy sú vetvy z D4 na D1 (Jarovce – Trnava) a opačne z D1 na D4 (Trnava – Jarovce) a tieto sprístupnia motoristom skôr, keďže sú to míľniky stavby.

„Národná diaľničná spoločnosť berie ohľad aj na históriu, preto chce, aby bolo zachované prípadné kultúrne dedičstvo. Stavba D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie má pre NDS vysokú prioritu a je vo verejnom záujme prepojiť diaľnice D1 a D4 čo najskôr,“ poznamenala Žgravčáková.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Zhotoviteľ stavby je povinný zabezpečiť archeologický výskum pod dohľadom archeologického dozoru v určených lokalitách, a to tak, aby čo najmenej ovplyvnil postup vykonávania prác na stavbe. Určili sedem potenciálne zaujímavých lokalít z pohľadu nálezov, aktuálne sa výskum vykonáva už len na šiestich.

Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu

NDS podpísala zmluvu s víťazom tendra na výstavbu rozšírenia D1 Bratislava – Triblavina, vrátane križovatky diaľnic D1 a D4, vlani v novembri.

Budimex sa zaviazal postaviť 3,6-kilometrový úsek za približne tri roky za zmluvnú cenu zhruba 110 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty, stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.

Súčasťou stavby bude osemnásť mostov v súhrnnej dĺžke 1,35 kilometra, dve križovatky a 2,5 kilometra protihlukových stien.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva Žgravčáková
Firmy a inštitúcie BudimexNDS Národná diaľničná spoločnosť