Firmy a občianska spoločnosť sú stále bližšie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Schmidt
Zakladateľ organizácie GuideStar International Buzz Schmidt počas svojej prednášky na Fóre o firemnej filantropii. Foto: SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 11. novembra (WEBNOVINY) – Fórum o firemnej filantropii dnes v Bratislave hostí asi osemdesiatich účastníkov, ktorí sa prišli vzdelávať o návratnosti svojich darov. Nadácia Pontis si na podujatie pozvala aj vzácneho hosťa z Veľkej Británie – zakladateľa organizácie GuideStar International Buzza Schmidta, ktorého v roku 2001 Time Magazine vyhlásil za jedného zo šiestich vizionárov a lídrov vo filantropii. Britská organizácia GSI vytvára celosvetový prehľad neziskových organizácií, posilňuje tak transparentnosť, dôveryhodnosť a orientáciu v neziskovom sektore každej krajiny. Ako vyhlásil Schmidt vo svojej prezentácii, občianska spoločnosť je pod neustálym tlakom, a keď sa o ňu ľudia nebudú starať, rozpadne sa. Akejkoľvek oblasti sa firmy venujú, vždy sa dá nájsť vhodná organizácia, tvrdí Schmidt. Firemná filantropia predstavuje zodpovedné firmy, ktoré pomáhajú občianskej spoločnosti nielen finančne, ale akýmkoľvek vhodným spôsobom. Firmy a občianska spoločnosť sú preto stále užšie zviazané, dodal Schmidt s tým, že v Amerike ale existuje jedna kuriózna výnimka, keď organizácia investuje do korporácií. Aj to však dokazuje vzájomnú prepojenosť.

„Zodpovedné podnikanie funguje všade vo svete aj na Slovensku. Keď firma prestáva vnímať okolie, môže mať potom veľké problémy,“ vyhlásil Ján Kondáš zo Slovak Telekomu. Lenka Surotchak z Nadácie Pontis zase tvrdí, že treba rozmýšľať, čo firma v krajine môže zmeniť a ako to zmeniť. „Zmena sa nepodarí bez spolupráce s firmami,“ dodala. Surotchak vysvetlila, že dnešná diskusia chce firemné dobrovoľníctvo posunúť ďalej.

Na Fóre o firemnej filantropii sa dnes bude hovoriť aj o asignácii dvojpercentnej dane z príjmu, úlohe firiem vo vytváraní silnej a udržateľnej občianskej spoločnosti či možnosti odovzdávania vedomostí a zručnosti z biznisu neziskovým organizáciám. „Podtitul podujatia Od darov k investíciám: návratnosť firemnej filantropie reflektuje nový pohľad na filantropické aktivity firiem. Aj keď sa v darcovstve nedá hovoriť o finančnej návratnosti, investície do komunity môžu prinášať návratnosť v podobe sociálneho dopadu a konkrétnych spoločenských zmien,“ vysvetlil PR manažér Nadácie Pontis Vladimír Vladár.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať