Automobilová výroba na Slovensku je zdá sa zatiaľ stabilná. Automobilkám pomáha nábeh nových modelov a zmeny prejavujúce sa v globálnom meradle výrazne nepociťujú. Aspoň to naznačujú vyjadrenia jej predstaviteľov. Zároveň však upozorňujú, že z globálneho hľadiska situácia vzhľadom na náročnosť podmienok a fakt, že trh nečelí len jednej, ale paralelne viacerým výzvam, nemá obdobu.
Nemecký priemysel smeruje do krízy
Nemecký automobilový priemysel pritom podľa informácií zverejnených v ekonomickom denníku Handelsbatt smeruje do krízy. Asi pätina firiem pôsobiacich v tomto segmente označila svoju súčasnú situáciu za zlú a približne tretina hodnotí svoje obchodné očakávania ako zlé alebo horšie. Automobilky pôsobiace na Slovensku zatiaľ o kríze, či možnom útlme výroby nehovoria.
Zamestnanci Kia Motors idú bojovať o vyššie platy, odbory žiadajú rast o desiatky eur
„V trnavskej automobilke Groupe PSA Slovakia nemáme v pláne utlmovať výrobu. Naopak, práve rozbiehame výrobu novej generácie modelu Peugeot 208 aj v 100%-tne elektrickej verzii, pričom o tento model je vyšší záujem, ako sa pôvodne očakávalo,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca trnavskej fabriky Peter Švec. Podľa výsledkov za tretí kvartál je podľa hovorcu Kia Motors Slovakia Jána Žgravčáka ekonomická situácia na začiatku ochladzovania.
„Predaje výrazne klesli v Číne, zatiaľ čo stúpli v USA a veľmi mierne aj v Európe. V našom výrobnom závode Kia Motors Slovakia sa situácia nateraz nejako extrémne neprejavila. Plníme výrobný plán, no takisto si nemyslíme, že celková situácia v roku 2020 umožní rovnaký optimizmus,“ skonštatoval.
Čelia mnohým výzvam
Bratislavský Volkswagen zopakoval, že automobilový priemysel aktuálne čelí mnohým výzvam, ktoré prináša zmena globálnych i lokálnych rámcových podmienok a že ich cieľom je aktuálne získať pre bratislavský závod výrobu ďalšieho modelu, ktorý by dlhodobo zabezpečil pracovné miesta.
Niektorí zamestnanci Jaguaru Land Rover v Nitre budú zarábať až 1969 eur
Jaguar Land Rover predstavil začiatkom septembra tohto roku druhý model vyrábaný v Nitre, Land Rover Defender.
Fabrika bude podľa svojej hovorkyne Miroslavy Remenárovej pokračovať v naštartovanom tempe a ďalej zvyšovať objem výroby, závod má celkovú kapacitu 150 tis. vozidiel ročne. „S rozširujúcou výrobou súvisí aj zvyšovanie počtu zamestnancov, v ktorom budeme naďalej pokračovať,“ dodala.