Záujem o elektromobily z druhej ruky sa medziročne zdvojnásobil, chce ich každý desiaty zákazník

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Elektromobil, elektronabíjačka
Foto: ilustračné, www.istockphoto.com

Online trh s ojazdenými vozidlami sa rýchlo mení a elektromobilita už nie je len doménou nových automobilov. Už desať percent všetkých predaných áut v minulom roku tvorili elektromobily, pričom podiel hybridov dosiahol deväť percent.

Spolu tieto dve skupiny ojazdených vozidiel predstavovali už pätinu všetkých predajov. Naopak, najviac, o osem percent, klesol záujem o dieselové autá, zatiaľ čo benzínové autá si udržali stabilnú pozíciu.

Záujem o naftové motory klesol

Vyplýva to z výročného zhrnutia výsledkov Carvago, najväčšej európskej online platformy na nákup a predaj ojazdených automobilov.

„Za posledný rok vidíme jasný posun v preferenciách zákazníkov. Kým ešte v roku 2023 dominovali na Carvago vozidlá s naftovým motorom, vlani záujem o ne klesol na úkor elektromobilov a hybridov, ktorých predaj sa medziročne zdvojnásobil. Je zrejmé, že zákazníci čoraz viac vyhľadávajú nielen úspornejšie, ale aj modernejšie a ekologickejšie alternatívy,“ uviedol  zakladateľ Carvago Jakub Šulta.

Zvýšený záujem pripisuje okrem iného aj rastúcemu počtu používateľov elektromobilov a väčšej informovanosti, ktorá prispieva k odbúravaniu nedôvery a mýtov. „Tesla, Nissan a Volkswagen boli v minulom roku najpredávanejšími značkami. Carvago ponúka na výber viac ako 90-tisíc elektrických vozidiel, z ktorých viac ako polovica je stará do troch rokov a má najazdených menej ako 50-tisíc km,“ dodal Šulta.

Najpredávanejšie elektromobily

V štatistikách predaja si benzínové autá držia stabilný 43 percentný podiel, ale naftové autá čelia klesajúcemu záujmu zákazníkov. Ich podiel medziročne klesol zo 46 na 38 percent, zatiaľ čo elektromobily v súčasnosti tvoria desať percent predaja a hybridy dosiahli deväťpercentný podiel.

Tento trend ukazuje, že spotrebitelia sa postupne prispôsobujú prísnejším emisným predpisom a ekonomickým výhodám, ktoré ponúkajú autá na batérie.

Medzi najpredávanejšie elektromobily na platforme Carvago patria Nissan Leaf, Tesla Model 3 a Smart ForTwo, ktoré tvoria prvú trojku. Celá desiatka najpredávanejších ojazdených elektromobilov potvrdzuje, že zákazníci v súčasnosti uprednostňujú modely od etablovaných výrobcov.

Značný záujem je aj o menšie elektromobily, ako napríklad BMW i3 alebo Fiat 500e, ktoré sú obľúbené najmä v mestských oblastiach. Medzi najpredávanejšími hybridmi dominovala Toyota RAV 4 pred dvojicou vozidiel Volvo – XC 60 a XC 90. Prvú päťku dopĺňali vozy BMW, konkrétne BMW X1 a BMW 5.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Jakub Šulta
Firmy a inštitúcie CarvagoNissanTeslaVolkswagen