BRATISLAVA 1. februára (WBN/PR) – Mnoho manažérov v automobilovom priemysle verí, že predaj tradične poháňaných vozidiel dosiahne vrchol ešte pred rokom 2020 a elektricky poháňané automobily považujú za potenciálne žiadaný produkt. Ako ale ukazuje najnovší prieskum spoločnosti IBM (NYSE: IBM) realizovaný medzi spotrebiteľmi a manažérmi automobiliek, výrobcovia automobilov budú musieť najskôr uspokojiť náročné očakávania vodičov ohľadne výkonu, dobíjania a pohodlia poskytovaného elektromobilmi.
Štúdia odhaľuje významné názorové rozdiely medzi manažérmi firiem, ktorých IBM oslovila a spotrebiteľmi ohľadne motivácie k zakúpeniu elektrického vozidla. Manažéri automobiliek kladú väčší dôraz na motivačné programy zo strany vlády a na cenu palív. Zároveň sú skeptickí voči zákazníkom a ich ochote priplatiť si za „zelené vozidlá“.
Štúdiu uskutočnil IBM Institute for Business Value medzi 1 716 americkými vodičmi a oslovil aj 123 manažérov automobilových spoločností. Prieskum uvádza, že i v tak ranom štádiu je na trhu potenciál pre elektricky poháňané vozidlá. 19 % oslovených vodičov uviedlo ako „pravdepodobné“ alebo „veľmi pravdepodobné“, že budú pri nákupe ďalšieho vozidla zvažovať možnosť zakúpenia elektromobilu. Tieto výsledky sú pozoruhodné najmä v porovnaní s 42 % vodičmi, ktorí uviedli, že vedia len málo alebo takmer nič o elektricky poháňaných vozidlách a ktorí navrhujú, aby výrobcovia vozidiel tento nákupný potenciál rozšířili prostredníctvom vzdelávacích kampaní.
30 % vodičov tiež uviedlo, že by si kúpili elektrické vozidlo, ak by bolo schopné prejsť 160 kilometrov na jedno nabitie. Súčasné vozidlá sú na jedno nabitie schopné prejsť 80 až 160 kilometrov. 40 % opýtaných vodičov by zaplatilo za elektricky poháňané vozidlo až o pätinu viac v porovnaní s ostatnými hybridnými vozidlami alebo autami na palivový pohon.
Aby sa ceny elektricky poháňaných vozidiel dostali na cenovo dosiahnuteľnú hranicu, výrobcovia automobilov by sa podľa štúdie mali zamerať nielen na bežných spotrebiteľov, ale aj na vozové parky, a na úsporné opatrenia pri výrobe. Automobilky by mali vytvoriť nové obchodné modely pre elektrické vozidlá, aby prekonali vyššiu počiatočnú cenu.
100 rokov IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a v roku 2011 oslavuje svoje sté narodeniny.
16. júna 1911 bola založená spoločnosť Computing-Tabulating-Recording Company (C-T-R) so sídlom v New Yorku, ktorá zamestnávala 1300 zamestnancov. Jej prvým predsedom predstavenstva sa stal George Fairchild. V roku 1924 sa spoločnosť C-T-R premenovala na International Business Machines Corporation (IBM) a pod týmto názvom aj dnes poskytuje svoje produkty, riešenia a služby klientom na celom svete. IBM pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva takmer 400 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej novým generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.