MNÍCHOV 12. februára (WEBNOVINY / Ondrej Rabatin) – Dizajn novej generácie Touaregu sa nesie v duchu všetkých súčasných modelov automobilky z Wolfsburgu. Takéto črty masky chladiča a predných svetiel sú dnes pre modely automobilky Volkswagen charakteristické. Dizajn má na svedomí vyhlásený taliansky dizajnér Walter de Silva, ktorý je v súčasnosti hlavným dizajnérom koncernu Volkswagen.
Rovnako moderne ako exteriér, pôsobí aj interiér. Ten je v novom modeli navyše priestrannejší. Rázvor narástol o 4 cm na výsledných 2,9 metra. To sa odzrkadlilo aj v náraste priestoru na nohy pre cestujúcich vzadu. Zadná lavica je navyše posúvateľná a operadlá polohovateľné. Batožinový priestor má v základnom stave 580 litrov a po sklopení zadných sedadiel až 1642 litrov.
Čo je nové?
Oproti predchodcovi je nový Touareg dlhší a nižší. Šírka ostala zachovaná. Autá sú však priemerne o 208 kg ľahšie, čo znamená približne 10-percetnú úsporu hmotnosti oproti predošlému modelu. Karoséria má navyše o 5% väčšiu torznú tuhosť. Paleta motorov je priemerne o 20 % úspornejšia. Vylepšené bolo aj vzduchové odpruženie. Podľa Volkswagenu ide o najinovatívnejší model v histórii značky.
Ponuka motorov
Zo začiatku predaja budú pre nový Touareg k dispozícii štyri pohonné jednotky. Tou základnou je atmosféricky plnený vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním benzínu a objemom 3,6 litra. Motor dosahuje maximálny výkon 206 kW (280 k) a krútiaci moment 360 Nm. Kombinovaná spotreba tejto verzie je 9,9 litra benzínu na 100 km, čo je až o 2,5 litra menej ako u predchodcu.
Základnou vznetovou pohonnou jednotkou je tak isto vidlicový šesťvalec. Ten disponuje výkonom 176 kW (240 k). Maximálny krútiaci moment má hodnotu slušných 550 Nm. Na 100 km si tento motor vypýta iba 7,4 litra nafty, čo je o 1,9 litra menej ako v minulej generácii Touaregu. Nový Touareg V6 TDI tak bude najúspornejšou zo štyroch ponúkaných motorizácií.
Najsilnejším motorom v ponuke bude 4,2 litrový vznetový osemvalec. Ten dosahuje výkon 250 kW (340 k), čo je síce menej, ako má hybrid, ale tento agregát sa môže pochváliť „železničným“ krútiacim momentom 800 Nm. Na 100 km pri tom spotrebuje iba 9,1 litra nafty. Monštrá ako agregáty V10 a W12 však už v novom modeli nenájdete.
Prvý hybrid
Volkswagen zabil dve muchy jednou ranou a v Mníchove ukázal svetu už aj hybridnú verziu Touaregu. Tá sa môže pochváliť hneď niekoľkými prvenstvami. Ide vlastne o prvý hybridný Volkswagen vôbec a pre Slovákov je tiež podstatné, že ide o prvý automobil s hybridným pohonom vyrábaný na Slovensku.
Volkswagen Touareg Hybrid poháňa preplňovaný benzínový šesťvalec s výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 580 Nm. Elektromotor vážiaci iba 55 kg, ktorý je umiestnený medzi motorom a 8-stupňovou automatickou prevodovkou (tá je štandardom pri všetkých motorizáciách), dosahuje výkon 34 kW (47 k). Touareg Hybrid zrýchľuje na stovku za veľmi slušných 6,5 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 240 km/h. Výrobca pritom udáva kombinovanú spotrebu 8,2 litra benzínu na 100 km.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Dve verzie pohonu 4×4
Aj keď väčšina áut kategórie SUV strávi veľa času na asfaltových cestách, Volkswagen sa stále snaží prezentovať nový Touareg aj ako vozidlo do terénu. Všetky nové Touaregy budú teda štandardne vybavené medzinápravovým diferenciálom Torsen, ktorý im umožní zvládnuť 31-stupňovú stúpavosť. Tento typ pohonu 4×4 označuje Volkswagen ako 4MOTION. Pre motor V6 TDI však bude ešte k dispozícii pohon 4XMOTION. Ten už zahŕňa aj uzávierky diferenciálov a redukčnú prevodovku. Takto „vyzbrojený“ Touareg zvládne aj 45-stupňové stúpanie.
Kedy a za koľko?
Už základná výbava nového Touaregu je veľmi štedrá a zoznam prvkov výbavy luxusnejšej verzie Exclusive ani nemá význam vypisovať. Ceny na slovenskom trhu zatiaľ nepoznáme, no v Nemecku bude cena novej generácie Volkswagenu Touareg štartovať na úrovni 49 900 €. Cena hybridu sa na nemeckom trhu bude pohybovať okolo 70 000 €. Nová generácia by sa mala dostať do predaja už v apríli.