Frankfurt 13. septembra (WEBNOVINY) – Nový Volkswagen up! sme teda mohli vidieť na vlastné oči ešte pred autosalónom. O tejto kompaktnej novinke, ktorá sa bude vyrábať v bratislavskej Devínskej Novej Vsi, sa dočítate v tomto článku. Zatiaľ môžem povedať iba toľko, že up! urobil celkom dobrý prvý dojem. Auto vyzerá solídne, aj keď je malé a lacné. Aké lacné? Na slovenské ceny si budeme musieť počkať až do februára. Uvádzacia cena by sa však podľa neoficiálnych informácií mala pohybovať medzi 8500 a 9000 €.
Maličký up! vystriedal na scéne superluxusný kabriolet Bentley Continetal GTC. Už keď si človek myslí, že na svete hádam niet luxusnejšieho auta, zrazu sa objaví Bugatti Veyron L’Or Blanc.
Späť do reality nás priviedol zaujímavý koncept českej Škodovky – MissionL. Kompaktný sedan pripomínajúci Volkswagen Jettu vyzeral celkom vyzreto. Stačilo by niekoľko drobných úprav a auto môže ísť do predaja. Kedy sa však dočkáme sériového modelu zatiaľ nie je známe.
Seat IBL
Konceptom veľmi podobného razenia prekvapil aj španielsky Seat. O tomto aute sme však na rozdiel od Škody MissionL nič netušili. Veľmi elegantný sedan má znázorňovať smer, akým sa bude v budúcnosti uberať dizajn automobilky Seat. Určite budete so mnou súhlasiť, že je to ten správny smer. Už nech je tu aj sériová podoba tohto auta.
Audi A2 Concept
Ingolstadtská automobilka Audi nám ukázala koncept A2. O tomto elektromobile, ktorý je paradoxne o 15 cm kratší ako Audi A1, zatiaľ veľa nevieme. Audi údajne neuvažuje o jeho sériovej výrobe. Automobilka na tomto koncepte vraj iba skúša elektrický pohon a svetlá budúcej generácie. Prispôsobujú sa totiž svetelným podmienkam. Diaľkové svetlá neoslňujú vodičov oproti a tie brzdové svietia podľa intenzity brzdenia. Každopádne, aj keď sa takéto auto nedostane do výroby v blízkej budúcnosti, je evidentné, že Audi uvažuje o zaplátaní diery medzi modelmi A1 a A3.
Audi tiež predstavilo vrcholnú verziu radu A5 – model RS5. Po boku najvýkonnejšieho Audi A5 stála jeho okruhová verzia – súťažný špeciál A5 DTM určený pre seriál pretekov nemeckých cestovných áut.
Foto: Ondrej Rabatin
Príjemným spestrením bolo predstavenie siedmej generácie legendárneho Porsche 911, ktorému predchádzalo vystavenie všetkých šiestich predchodcov. Na športovú nôtu zahral ešte aj Volkswagen, keď predstavil Polo R WRC – súťažný špeciál určený na majstrovstvá sveta v rally.
Lamborghini Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale
Lamborghini nás šokovalo špeciálnou verziou Gallarda. Ide o nekompromisne ladenú odľahčenú verziu limitovanú na iba 150 kusov (pri príležitosti 150-teho výročia zjednotenia Talianska). Touto limitovanou sériou sa s nami model Gallardo rozlúči. Automobilka ešte postaví 20 kusov modelu Sesto Elemento, ktorý bol vystavený na minuloročnom autosalóne v Paríži, a potom sa už môžeme tešiť na nástupcu Gallarda.
Poďme však spať k Super Trofeo Stradale. Automobilka na tomto aute karbónom nešetrila. Vďaka nastaviteľnému zadnému krídlu má auto trikrát toľko prítlaku, ako bežné Gallardo. Karbón pomohol auto celkovo odľahčiť až o 70 kg na výsledných 1340 kg. A čo výkon? Desaťvalec produkuje z objemu 5,2 litra 570 koní, ktoré prenáša na všetky štyri kolesá. Auto zrýchľuje na stovku za omračujúce 3,4 sekundy a dvestovkou uháňa už 10, 4 sekundy po štarte. Zrýchľovať prestane až pri rýchlosti 320 km/h.